PARTNER PORTALU

Fuzja Sainsbury's i Asdy zaostrzy wojnę cenową w Wielkiej Brytanii

Autor: dlahandlu, za dailymail.co.uk 9 maja 2018 13:50

Szalejąca w Wielkiej Brytanii wojna cenowa w segmencie sieci detalicznych będzie się nasilać, ponieważ Aldi i Lidl będą walczyć o pozycję najtańszych na rynku, w obliczu planowanej fuzji Sainsbury's i Asdy – informuje serwis dailymail.co.uk.

Oba niemieckie dyskonty obiecały, że pozostaną najtańsze dla klientów, nawet jeśli Sainsbury's obniży ceny po przejęciu Asdy. Szef Sainsbury's, Mike Coupe, w dniu zawarcia transakcji, nakreślił plany obniżenia cen na codzienne przedmioty o 10 procent.

Jak powiedział rzecznik Aldi, sieć nigdy nie pozwoli zostać pobita w kwestii cen. Podkreślił, że Aldi czuje się zobowiązany, by utrzymywać istotny dystans cenowy do konkurentów. Z kolei Lidl zapewnił swoich klientów, że nie można go przebić w kwestii cen.

Sainsbury's chce wykorzystać zwiększoną siłę nabywczą, jaką będzie posiadał po połączeniu z Asdą, aby wywrzeć presję na dostawcach, by obniżyli ceny.

W efekcie planowanego połączenia Sainsbury's i należącej do amerykańskiego Walmarta Asdy, powstanie supermarketowy gigant z rocznymi przychodami w wysokości 51 miliardów funtów i 31,4 procentowym udziałem w rynku.

Połączona grupa byłaby większa niż obecny lider Tesco, który ma 27,6 procent udziału w rynku spożywczym. Morrisons ma 10,5 procent, Aldi 6,9 procent, Co-op 6,1 procent, Waitrose 5,2 procent i Lidl 5 procent.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,29

  • Śr

    3,22

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.