PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Galerie handlowe mogą przenosić się do internetu. Digital mall przyjmie się nad Wisłą?

Autor: dlahandlu.pl 8 maja 2020 12:08

Galerie handlowe mogą przenosić się do internetu. Digital mall przyjmie się nad Wisłą? Marta Machus-Burek, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International, fot. mat. pras.

- Można przypuszczać, że jednym ze skutków koronowirusa, który już obserwujemy, a który według mnie będzie przybierać na sile, jest digitalizacja galerii handlowych w zakresie tworzenia tzw. wirtualnego centrum handlowego (digital mall) - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Marta Machus-Burek, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International.

Od 4 maja galerie handlowe znów mogą przyjmować klientów. Aby przygotować swoje obiekty do bezpiecznych zakupów i pracy, właściciele galerii handlowych powzięli szereg działań zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego. Bezpieczeństwo podczas wizyty w sklepie w dobie pandemii stało się obecnie kluczową wartością związaną z zakupami.

- Patrząc na pierwsze dni działalności centrów handlowych, można powiedzieć, że są one przygotowane na przejęcie pracowników i klientów. W obiektach pojawiły się punkty sprzedaży maseczek, płyny do dezynfekcji czy też plakaty informujące o podstawowych zasadach higieny. Rozporządzenie rządowe nakłada określone działania i procedury, które z pełną odpowiedzialnością realizują nie tylko centra handlowe, ale każdy najemca obiektu z osobna - komentuje Marta Machus-Burek, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International.

Jak będą wyglądać galerie w przyszłości?

- O tym zdecyduje rynek oraz zachowania klientów. Za wcześnie na snucie scenariuszy przyszłości. Teraz każdy uczestnik rynku powinien skupić się na odbudowaniu zaufania klientów i działaniach wspierających aktywizację biznesów. To najważniejszy cel obecnie. Luzowanie kolejnych obostrzeń i ograniczeń dotyczących gastronomii, kina, fitnessu na pewno będzie wspierać ten cel, ponieważ bez pełnej aktywności oferty handlowo – usługowej centrom trudno będzie ocenić, czy zachowania klientów i ich wybory różnią się od tych sprzed pandemii czy nie. Można przypuszczać, że jednym ze skutków koronowirusa, który już obserwujemy, a który według mnie będzie przybierać na sile, jest digitalizacja galerii handlowych w zakresie tworzenia tzw. wirtualnego centrum handlowego (digital mall). Już przed pandemią obserwowaliśmy, że w krajach Europy Zachodniej, szczególnie w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie udział zakupów online w tradycyjnym handlu był największy w Europie, galerie handlowe realizowały projekty tego typu, integrując na własnych, brandowanych platformach online sklepy internetowe swoich najemców. Była to odpowiedź na pojawiające się potrzeby klientów i sieci handlowych, dla których integracja kanałów online i tradycyjnego handlu była podstawą strategii omnichanelowej. W Polsce tego typu rozwiązania pojawiły się właśnie w czasie koronowirusa. Kilku właścicieli uruchomiło już podstawowe wersje takich wirtualnych galerii, a kilku kolejnych nadal nad tym pracuje. Jest to ewidentny progres galerii handlowych w kierunku digitalizacji i łączenia kanałów sprzedaży - tłumaczy ekspertka.

Zdaniem Marty Machus-Burek każdy kryzys, także i ten związany z pandemią, tworzy nowe możliwości dla konceptów biznesowych.

- Zamknięcie galerii handlowych, w których skupia się zdecydowana większość nowoczesnego handlu, pokazała firmom handlowym, że transformacja technologiczna jest niezbędna. Trzeba jednak pamiętać, że to rozwój technologii i zmian zachowań konsumenckich, jakie obserwujemy już od paru lat, wpływają na pojawianie się nowych konceptów handlowych, a nie sam koronawirus. W takim ujęciu należy patrzeć na możliwości i to, kto i w jakim zakresie z nich skorzysta. Firmy handlowe, które już wcześniej rozpoczęły wdrażanie strategii transformacji biznesowej, przyspieszyły w tym czasie z kolejnymi etapami wdrożeń. Te, które raczkowały albo o takiej strategicznej transformacji nie myślały, mają do podjęcia kluczowe decyzje, od których zależeć będzie przyszłość tych marek i sklepów, i to niezależnie od pandemii. W krótkiej perspektywie szacujemy, że na rynku mogą pojawić się formaty o charakterze pop up store do wyprzedaży kolekcji, tych które pozostały z sezonu wiosennego. Można spodziewać się, że wzrośnie liczba show roomów, które nie będą skupiać się na generowaniu obrotów z mkw. jak typowy sklep handlowy, ale na zapewnieniu kontaktu marki z klientem. Zakładamy także, że zdecydowana większość firm rozwinie maksymalnie usługę click & collect, czyniąc sklepy stacjonarne integralną częścią kanału dostaw - uważa nasza rozmówczyni.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • CHfan 2020-05-12 14:14:12

    galerii handlowych jest za dużo w Polszy, trza trochę pozamykać, wirus tylko przyspieszy nieodwracalny trend, zaklinanie rzeczywistości emollami nic nie pomoże, CH w obecnym kształcie powoli ale nieuchronnie zmierzają w niebyt

  • szarak 2020-05-10 10:22:58

    nie wypał i tyle

    wymyslili sobie kolejny koncept e marketingu

    nikt za to nie bedzie płacił

    prawda jest taka że obecni własciciele galerii utopili kase

    z chciwości do zysków

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6499
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.