Reklama
Partnerzy serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Gdzie, z kim i co pijemy? Jak Polacy kupują i konsumują alkohol

Gdzie i w czyim towarzystwie Polacy sięgają po alkohol? Jakie trunki pijamy w domu, a jakie na spotkaniach ze znajomymi? Czym kierujemy się wybierając alkohol? Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research zrealizowała badanie, którego celem było poznanie zwyczajów zakupowych oraz sposobów konsumpcji alkoholu przez Polaków.
Reklama

W domu i ze znajomymi

Od kilku lat jesteśmy świadkami rewolucji gastronomicznej w Polsce. Zmieniające się zwyczaje żywieniowe Polaków i towarzyszące temu bogacenie się społeczeństwa, sprawiają, że chętniej i częściej stołujemy się na mieście. Naturalną odpowiedzią na ten trend jest rosnąca liczba barów oraz restauracji, które w okresie karnawału odwiedzamy szczególnie chętnie. Liczne lokale, poza daniami, oferują zazwyczaj alkohol. I choć wybór trunków i przygotowywanych na ich bazie drinków jest bogata, to jak wynika z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.). Tylko 11 proc. respondentów deklaruje, że miejscem, w którym najczęściej piją alkohol jest bar lub pub. Kiedy zaś już sięgamy po alkohol to najchętniej robimy to w towarzystwie przyjaciół i znajomych (50,3 proc.) lub rodziny (30,2 proc.), głównie podczas imprez, spotkań towarzyskich, imienin lub urodzin.

Piwo dla siebie wódka na imprezę

Nie jest tajemnicą, że wybór konkretnego alkoholu podyktowany jest w dużej mierze okazją, podczas której ma być spożywany. Obserwację tę potwierdziły wyniki badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazało się, że alkoholami najchętniej kupowanymi na własny użytek są: piwo, wino i wódka czysta. Przy czym najwięcej osób wskazywało piwo (58,4 proc.). Kiedy jednak wybieramy alkohol, który ma być spożywany podczas spotkania towarzyskiego, wówczas najchętniej sięgamy po wódkę czystą (25,9 proc.), rzadziej zaś po wino (17,5 proc.) czy piwo (15 proc.). Badani poproszeni zostali również o wskazanie trzech marek alkoholi, które szczególnie chętnie wówczas wybierają. Okazało się, że wśród wódek największą popularnością cieszą się: Finlandia Vodka, Żubrówka i Bols, a wśród win Carlo Rossi.

Smak i znajomość marki przede wszystkim

Decyzja o wyborze konkretnego alkoholu podyktowana jest okazją, podczas której ma być spożywany oraz jego cechami, wśród których, jak pokazują wyniki badania, niezmiennie najważniejszy jest smak (41,2 proc.) i znajomość marki (28,9 proc.). Sugeruje to, że zdecydowanie chętniej sięgamy po produkty znane i cenione przez nas. A te, jak wskazali respondenci, w przypadku wódek to: Finlandia Vodka (32,1 proc.), Wyborowa (11 proc.) oraz Pan Tadeusz (8,9 proc.) oraz Jack Daniel’s (27,2 proc.), Johnny Walker (18,8 proc.) i Ballantine’s (14,3 proc.) w przypadku whisky.

Niewątpliwie ciekawym jest, że jak wynika z badania elementy takie, jak ekspozycja marki, dołączone tzw. gratisy, czy reklama mają zdecydowanie mniejsze znaczenie przy wyborze alkoholu. Wśród argumentów tego typu tymi, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe.

Badanie, którego celem było określenie trendów związanych z zakupem alkoholi, zrealizowane zostało w dniach 17.10-18.10.2017 przez agencję SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 853 ankiety wśród osób, które ukończyły 18 lat. Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję SW RESEARCH.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.