Gemini Holding: Centra handlowe są przygotowane do działania niezależnie od rozwoju pandemii

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2020 13:09

Gemini Holding: Centra handlowe są przygotowane do działania niezależnie od rozwoju pandemii Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding, fot. mat. pras.

Zapadła decyzja o otwarciu galerii, ale w najwyższym reżimie sanitarnym. - To słuszny i rozsądny krok, za którym stoją liczne argumenty. Tradycyjnie dla handlu IV kwartał roku, a zwłaszcza sezon świąteczny jest kluczowy. W wielu sklepach generuje on nawet 30 proc. rocznego przychodu. Dalsze utrzymywanie ograniczeń mogłoby pogłębić straty rynku o kolejne 12 mld zł, co razem z listopadem dało by 20 mld zł. Zepchnęłoby to wiele marek na krawędź bankructwa, byłoby także potężnym ciosem w rynek pracy. Dziś pojawia się nadzieja, że najemcom chociaż częściowo uda się odrobić straty - uważa Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Anna Malcharek podkreśla, że centra handlowe w Polsce od wielu miesięcy przygotowane są do bezpiecznej obsługi klienta, co stale jest podkreślane w komunikacji z rządem. - W ostatnich miesiącach w obiektach handlowych wdrożono wszystkie rekomendacje GIS i Ministerstwa Rozwoju, Prac i Technologii. Co więcej, właściciele i zarządcy dodatkowo wprowadzają własne procedury dotyczące m.in. czystości, które znacznie wykraczają poza te ustanowione przez władze. Centra handlowe mogą być otwarte, ponieważ są doskonale przygotowane do działania niezależnie od rozwoju pandemii w Polsce - mówi dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Jej zdaniem pandemia sprawiła, że inaczej niż przed rokiem zachowujemy się także w centrach handlowych. - Sklepy odwiedzamy najczęściej w pojedynkę, rzadko kiedy w grupie. Skracamy także czas pobytu w galerii do absolutnego minimum, najczęściej wybierając się do kilku wybranych sklepów. Dominuje więc "fast shopping". W centrach handlowych nie dochodzi także do zgromadzeń. Święta, odbywające się w szczycie II fali pandemii, mogą pogłębić te zmiany, przyczyniając się do znacznego rozproszenia klientów. W tym pomóc mogą także aż 2 niedziele handlowe w grudniu i wydłużone godziny otwarcia. To będą zdecydowanie inne święta w galeriach, co nie oznacza, że będą gorsze - powiedziała Anna Malcherek.

Utrzymanie lockdownu branży rozrywkowej czy fitness, a także ograniczenia w sprzedaży w branży gastronomicznej pogłębiają kryzys tych segmentów, generując ogromne straty dla najemców. - Branże te potrzebują pilnej i wielowymiarowej pomocy ze strony państwa i to nie tylko w ramach tarczy pomocowej. Konieczne jest pilne wypracowanie dodatkowych wytycznych, które umożliwią chociażby częściowe otwarcie tych miejsc - dodała przedstawicielka Gemini Holding.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Obserwator 2020-12-01 09:17:42

    Sęk w tym, ze w centrach handlowych nie ma żadnego reżimu .. to są jakieś bzdury .. nikt nie liczy wchodzących do CH, znów widać ludzi bez masek i każdy udaje ze wszystko jest ok .. gdyby to państwo funkcjonowało jak należy to bo jednej kontroli znów by zamknęło CH na tak długo aż wszyscy wzięliby sobie na poważanie sytuację ... ale to jest Polska ..

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6388
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    6,40

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.