PARTNER PORTALU

Gemini Holding: Ciągłe zmiany w zasadach działania generują chaos

Autor: MK 26 marca 2021 12:51

Gemini Holding: Ciągłe zmiany w zasadach działania generują chaos Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding

Centra handlowe powinny dziś działać w najwyższych rygorach sanitarnych, uzgodnionych z przedstawicielami rządu, w warunkach stabilnego otwarcia, bez dodatkowych bodźców, które skłaniają klientów do nagłego szturmowania sklepów czy stłaczania się w kolejkach - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.


Centra handlowe dostają cios za ciosem. Jak branża ocenia ostatnie decyzje władz, które nie tylko nakładają lockdown, ale także pogłębiają go?

Anna Malcharek: Oczywiście rozumiemy, że rząd poszukuje rozwiązań, które ograniczą rozwój trzeciej fali pandemii. Warto jednak zaznaczyć, że zanim wprowadzono 4 lockdown, footfall w galeriach był na niskim, a co najważniejsze na bezpiecznym poziomie. Oscylował on średnio w granicach 70-75% rok do roku. Klienci byli więc byli rozproszeni i co istotne oswojeni już z obecną sytuacją, mieli pewien rytm kupowania, który dopasowywali do swoich potrzeb, w tym związanych z poczuciem bezpieczeństwa. Co ważne, nie było też nagłych wzrostów footfallu, np. przed weekendem. Wskaźnik odwiedzin był stabilny przez cały tydzień, także w okresie wyprzedaży. Ogłoszone 18 marca ograniczenia spowodowały natychmiastowy wzrost ruchu w dniach następujących po tej decyzji. Wielu klientów chciało jeszcze skorzystać z oferty handlowej i możliwości kupowania m.in. w sklepach z ubraniami czy elektroniką. W ostatni czwartek, tj. 25 marca niestety scenariusz się powtórzył. Znów mamy do czynienia z decyzją na 2 dni przed weekendem, z tym, że teraz ze względu na obostrzenia dotyczące innej kategorii sklepów, nagłe wzrosty footfall obserwujemy m.in. w sklepach meblowych i budowlanych czy salonach fryzjerskich i zakładach kosmetycznych. Decyzje te zaburzają, to co udało się już osiągnąć i to wysoką ceną, czyli stosunkowo niski i bezpieczny, zarówno dla klientów, jak i pracowników obiektów handlowych, footfall. Centra handlowe powinny dziś działać w najwyższych rygorach sanitarnych, uzgodnionych z przedstawicielami rządu, w warunkach stabilnego otwarcia, bez dodatkowych bodźców, które skłaniają klientów do nagłego szturmowania sklepów czy stłaczania się w kolejkach. Ciągłe zmiany w zasadach działania centrów handlowych generują chaos i to zarówno w zachowaniach konsumentów, jak i w organizacji działania galerii.

Jak te decyzje wpłyną na handel?

Anna Malcharek: Znów będziemy mieć do czynienia z tym samym modelem co na wiosnę, jesienią i zimą. Dziś obserwujemy duże spadki footfallu, dotkliwe także dla działających sklepów. Już pierwszy tydzień lockdownu przyniósł wskaźniki odwiedzin na poziomie nawet niższym niż rok temu, kiedy panowała powszechna panika i niewiedza, jak lockown będzie wyglądać. Oczywiście takie wahania w footfallu, idące w parze z ograniczeniem znacznej części oferty pogłębią i tak już ogromne straty. Już trzy ostatnie lockdowny wygenerowały dziurę rzędu 38 mld zł. 3-tygodniowy przestój pogłębi ją o kolejne miliardy, tym bardziej, że ograniczenia przychodzą przed świętami i w okresie prezentowania nowych kolekcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8243
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,75

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.