Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Gemini Holding: Handel tradycyjny ma się dobrze

Coraz więcej Polaków wraca do zakupów tradycyjnych. Sytuację na rynku komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.
Reklama

Czy handel stacjonarny wraca na właściwe tory?

- To co dziś obserwujemy na rynku można spokojnie nazwać stabilizacją. Po kilku odbiciach – najpierw w maju, a później na początku czerwca, wskaźniki footfallowe uplasowały się na bardzo wysokim poziomie i nadal wykazują lekką tendencję wzrostową, czemu nie zagroziły nawet wakacje, okres tradycyjnie słabszy na rynku. Wszystko idzie w dobrym kierunku, czemu sprzyjają jeszcze dwa inne czynniki. Po pierwsze, w centrach handlowych od ponad 4 miesięcy obserwujemy wysoką konwersję. Obroty są wyższe niż rok temu, także w branżach najmocniej dotkniętych skutkami pandemii. Po drugie, zmienił się sposób robienia zakupów Polaków. Zakupy stały się bardzo konkretne, celowe, robione są często w pojedynkę. Jeśli już klient odwiedza galerię, to aby kupować - uważa Anna Malcherek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Jej zdaniem dla części Polaków zakupy online, zwłaszcza w okresie lockdownów, stały się „opcją awaryjną”, z której zrezygnowano w momencie poluzowania obostrzeń. Część kupujących podzieliła natomiast swoje wydatki realizując je online i offline.

Polacy porzucają kanały online?

- Zakupy online zostaną z nami, co do tego nie ma wątpliwości i paradoksalnie nie jest to tylko pokłosie pandemii, ale rozwoju rynku retail w Polsce. Najnowsze badania pokazują, że 30% Polaków przynajmniej raz w tygodniu robi zakupy internetowe. Nie oznacza to jednak, że tradycyjny handel wypada z obiegu. Znakiem czasów jest natomiast na pewno pojawienie się nowego rodzaju konsumenta. Polacy stają się coraz bardziej fusion shoppersami, umiejętnie łącząc zakupy we wszystkich trzech kanałach, a więc online, click&collect i stacjonarnym. Co istotne, zyskują na tym nie tylko kanały online, ale także te tradycyjne, w tym galerie handlowe.
Podążanie za klientem będzie elementem kluczowym dla rozwoju sprzedaży stacjonarnej, ale także jej konkurencyjności względem Internetu. Na tym tle wzrośnie znaczenie chociażby omnichanelu i customer experience galerii oraz marek - uważa dyrektor Gemini Holding.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.