PARTNERZY PORTALU

Gemini Park Bielsko-Biała: Pierwszy dzień luzowań obostrzeń to footfall wyższy o 11 proc.

Autor: MK 14 maja 2021 08:40

Gemini Park Bielsko-Biała: Pierwszy dzień luzowań obostrzeń to footfall wyższy o 11 proc. Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała, fot. materiały prasowe

Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, pierwszy tydzień po zniesieniu obostrzeń można zaliczyć do udanych. Mówi się wręcz o mocnym otwarciu, najlepszym spośród wszystkich pierwszych tygodni handlu po kolejnych lockdownach. Jak to wygląda z perspektywy pojedynczej galerii?

Opowiada o tym Krzysztof Brączek, dyrektor centrum.

Klienci wrócili na zakupy?

Krzysztof Brączek: Patrząc na wyniki Gemini Park Bielsko-Biała za pierwszy tydzień po lockdownie, nie ma najmniejszej wątpliwości, że mamy do czynienia z pozytywnym trendem, który umacnia się. Pierwszy dzień luzowań obostrzeń przyniósł nam footfall wyższy aż o 11 proc. w stosunku do tego samego dnia w 2019 roku. Klientów było więc więcej niż przed pandemią! Tylko w pierwszym tygodniu po lockdownie, w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r., powróciło na zakupy aż 93% klientów. A to nie koniec dobrych wieści, które pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. W stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku, a więc po zniesieniu pierwszego lockdownu, ruch w galerii był aż o 60 proc. wyższy. Dla porównania, jak podaje PRCH, na rynku ten wzrost wynosił 42%. Wyniki naszego obiektu był więc znacznie lepszy niż obserwowany w całej branży. Możemy więc powiedzieć śmiało, że i w Gemini Park mamy najlepszy wynik spośród wszystkich pierwszych tygodni handlu po kolejnych lockdownach.

Mamy więc do czynienia z prawdziwym „efektem odbicia” na rynku?

Krzysztof Brączek: Tak i co równie ważne, ze stabilizacją tego zjawiska w kolejnym tygodniu. Mówiąc wprost – klienci wrócili! Na co wpływ miało kilka czynników. Przede wszystkim konsument spragniony był zakupów w galeriach. Lockdown trwał 45 dni, był 3-krotnie przedłużany i pogłębiany. To tworzyło atmosferę napięcia i wyczekiwania. Tym bardziej, że w sklepach zamrożone były wiosenne kolekcje, a pora roku się zmieniła. Nie bez znaczenia był także moment powrotu. Handel powrócił na starcie sezonu mid season sale, który przyniósł wysyp promocji. W przypadku Gemini Park procentował także inny czynnik. 100% najemców, którzy mogli wznowić swoją działalność, już pierwszego dnia otworzyło swoje lokale. Oferta więc już od pierwszego dnia była kompletna, a same sklepy zatowarowane. Klienci nie poczuli się więc rozczarowani.

Kluczowa dla odrodzenia się handlu była chyba także ogólna atmosfera panująca po decyzji władz?

Krzysztof Brączek: Owszem. Ważne jest to, że wraz z decyzją o odmrożeniu handlu, przyszły decyzje o odmrożeniu pozostałych segmentów gospodarki, w tym kluczowego dla Gemini Park życia społecznego i turystyki. Fakt, że będzie można znów organizować imprezy rodzinne, w tym komunie i wesela sprzyja zakupom okazjonalnym. Z kolei powrót turystyki, zachęca klientów do zakupów związanych z podróżami i rekreacją. W naszym przypadku jest jeszcze jeden element. Działając w regionie mocno turystycznym, jakim jest Podbeskidzie, stajemy się także beneficjentem powrotu turystów do tego regionu. Wielu z odwiedzających np. Bielsko-Biała, Wisłę, Szczyrk czy Ustroń, wpada do nas przy okazji na większe zakupy.

Sam handel czekają jeszcze kolejne bodźce?

Krzysztof Brączek: Przed nami otwarcie kina Cinema City, fitness clubu BeFit, a także wznowienie działalności parku rekreacyjno-rozrywkowego „W DECHE!” oraz parku linowego. Analizują dane statystyczne, widzimy, że tylko te 4 miejsca mogą zwiększyć ruch w obiekcie o ponad 20%. Wracają też lokale gastronomiczne i to w dwóch odsłonach. 15 maja ruszają ogródki gastronomiczne. Postanowiliśmy wspólnie z naszymi najemcami zorganizować taką strefę dla klientów na placu przed wejściem do centrum handlowego oraz na antresoli wzdłuż parku „W DECHE!”. Od 28 maja z kolei będziemy mogli już usiąść w samej restauracji w wewnątrz. Tego dnia otworzymy także największy w regionie food court.

Jak patrzycie państwo w przyszłość?

Krzysztof Brączek: Ostatni tydzień napawa nas optymizmem. Handel zdaje się bowiem wracać na właściwe tory – najemcy odrabiają obroty, centrum handlowe footfall. Pojawiają się także inne pozytywne aspekty. Wraz otwarciem Gemini Park swoje lokale otworzyło 2 nowych najemców wśród nich gabinet kosmetyczny AIKO Face & Body Zone oraz punkt usługowy Canal+ . Po remoncie, w nowym koncepcie otworzyły się także salony Apart oraz CCC. W tym tygodniu podpisaliśmy kolejną długoterminową umowę najmu z marką SFD, która otworzy swój lokal w Gemini Park już w drugiej połowie czerwca. To pokazuje, że luzowania obostrzeń wyczekiwali nie tylko klienci, chcący już wrócić na zakupy, ale także marki, chcące rozwijać się w atrakcyjnych biznesowo lokalizacjach.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10850
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.