Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Gemini Park Bielsko-Biała: w maju w centrach handlowych wydaliśmy więcej niż 2019

Kupujących jest nie tylko więcej niż przed rokiem, ale przede wszystkim zdecydowanie więcej wydają. Ten trend, dominujący dziś na rynku retail, obserwowany jest także w Gemini Park Bielsko-Biała.
Reklama

Należące do Gemini Holding centrum handlowe zakończyło maj z obrotami ponad 50% wyższymi niż notowane tu w 2020 roku, a także o 10% wyższymi w porównaniu z majem 2019 rok.

- Udało się nam nie tylko odbudować footfall do poziomu 80% proc. z maja 2019 r, co było wynikiem o ok. 10 pp wyższym niż obserwowany przez PRCH w dużych galeriach, ale przede wszystkim znacząco zwiększyliśmy obroty w sklepach – informuje Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Sprzedaż pobudziło także poluzowanie życia społecznego, w tym powrót chociażby turystyki, rekreacji, aktywności sportowych czy imprez okolicznościowych. W maju wartość średniego koszyka zakupowego klienta Gemini Park była wyższa aż o 40% w porównaniu do 2019 roku. – Wpływ na to miało wiele czynników, ale przede wszystkim charakter zakupów, te były zdecydowanie konkretniejsze. Wiele osób do galerii wybierało się z jasno określonym celem, często też w pojedynkę. Do tego brak dostępu do oferty rozrywkowej, rekompensowano sobie wizytą w sklepie. W maju do sklepów ruszyły także osoby, które z powodu lockdownu musiały odroczyć zakupy.– mówi Brączek.

W maju w Gemini Park wzrost obrotów zanotowano we wszystkich kluczowych kategoriach oferty. Dla przykładu sklepy z ofertą odzieżową skierowaną do kobiet, najliczniej reprezentowane w bielskiej galerii, zanotowały wzrost obrotów aż o 22% w stosunku do maja 2019 r. i aż o 139% w stosunku do maja roku 2020. Obroty wzrosły także w branżach, które nie mogły skorzystać z efektu odroczonych zakupów, w tym zwłaszcza w segmencie zdrowia i urody, zarówno jeżeli chodzi o usługi, jak i sprzedaż produktów. Tu obroty w maju 2021 wzrosły nawet stosunku do maja 2019 roku.

Ale majowe ożywienie odczuły nie tylko sklepy, które wznowiły działalność 4 maja. Także rozrywka i gastronomia, co jest efektem znacznego poluzowania obostrzeń pod koniec maja. Potwierdzają to zresztą sami najemcy.

O udanym relaunchu może mówić park rekreacyjno-rozrywkowy „W DECHE!” i park linowy. Mająca aż 10,5 tys. m kw. plenerowa atrakcja Gemini Park w okresie od 28 maja do 6 czerwca odwiedziło ponad 14 tys. osób, tj. o 27% więcej niż w 2019 roku,

Również przedstawiciele Cinema City z optymizmem patrzą w przyszłość. Tym bardziej, że pierwsze dni po poluzowaniu obostrzeń przyniosły tłumy widzów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum