Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Gfk: Hipermarkety odnajdą się w nowej roli

Bazując na danych, którymi dysponujemy, można prognozować, że w najbliższych latach nie będziemy świadkami zniknięcia w Polsce handlu małoformatowego ani hipermarketów. Dla tego typu sklepów wciąż jest na naszym rynku miejsce - oceniła Magdalena Zimna, Client Service Director, Shopper and Trade Research, Consumer Panel Services, Gfk Polonia na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama
Najprawdopodobniej, po fazie lekkiego załamania, które hipermarkety teraz przeżywają, odnajdą się one w nowej roli. - Obecnie dyskonty, a przede wszystkim główny gracz spośród nich przejął rolę zarówno sklepów wielko-, jak i małoformatowych. Zagarnął on serca i portfele Polaków. Sądzę jednak, że po tym, co już w tej chwili Biedronka robi, widać w jakim kierunku ta sieć zmierza - powiedziała Magdalena Zimna.

- Zatem jeśli nie wydarzy się wojna ani nic równie spektakularnego, udziały rynkowe hipermarketów w najbliższych kilku latach wzrosną o kilka punktów procentowych. Spadną natomiast udziały małoformatowych sklepów handlu tradycyjnego, przy zachowaniu ich niezmienionej liczby. Spadek ich wartości i znaczenia w dużej mierze wynika z ograniczania przez sklepy małoformatowe półki chemiczno-kosmetycznej, skoncentrowaniu się na sprzedaży produktów świeżych. Rachunek w przypadku codziennych zakupów spożywczych jest relatywnie niewielki - tłumaczyła Client Service Director, Shopper and Trade Research, Consumer Panel Services, Gfk Polonia.

Jej zdaniem, że w ciągu najbliższych 5 lat najstabilniejszym formatem będą supermarkety. - Dyskonty pewnie też jeszcze trochę podrosną - zaznaczyła Magdalena Zimna.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.