PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

GfK: Polski konsument ma w promieniu 600 m średnio 12 sklepów, w tym 7 to małe placówki

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2019 11:48

GfK: Polski konsument ma w promieniu 600 m średnio 12 sklepów, w tym 7 to małe placówki Fot. Shutterstock

Małoformatowe sklepy podbijają serca polskich konsumentów. Dzięki coraz bogatszej ofercie i ogromnej dostępności, coraz skuteczniej rywalizują z punktami specjalistycznymi i wygrywają wyścig o klienta udającego się po szybkie lub awaryjne zakupy – wynika z najnowszych analiz przygotowanych przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Zgodnie z definicją przyjętą przez GfK Polonia, sklepy po sąsiedzku to najczęściej małoformatowe punkty z ofertą FMCG, znajdujące się w promieniu nie większym niż 600 metrów od naszego domu.

- W tym relatywnie niewielkim zasięgu przeciętny polski konsument znajdzie średnio 12 sklepów, z których aż 7,1 stanowią małe niesieciowe sklepiki „U Zosi”, „Pod lasem” , a 3,5 niewielkie sieciówki, takie jak Żabka czy Carrefour Express. To obiekty, których najważniejszą cechą jest bliskość. Dla konsumenta dystans jaki musi pokonać, aby rano kupić przysłowiowe świeże, bułki lub czekoladę, bo właśnie się skończyła, jest kluczowy. Im bliżej i szybciej, tym lepiej – tłumaczy Artur Czajka, Strategic Insights Manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

W sklepach po sąsiedzku jako konsumenci najczęściej realizujemy misje zakupowe, związane z zaspokajaniem szybkich potrzeb. Dlatego najczęściej kupujemy w nich produkty codziennego użytku lub robimy zakupy awaryjne, gdy np. zapomnimy czegoś istotnego podczas wizyty w hipermarkecie.

- Obie misje są niezwykle ważne, ponieważ w ciągu miesiąca realizuje je kolejno 99% i 76% wszystkich polskich konsumentów. Statystycznie więc niemal każdy shopper ma co najmniej kilka powodów, by choć raz w miesiącu odwiedzić sklep po sąsiedzku i zrobić w nim zakupy. To dobry prognostyk dla właścicieli małoformatowych sklepów – mówi Artur Czajka.

Według GfK Polonia na pojedyncze transakcje w czasie codziennych lub awaryjnych zakupów wydajemy stosunkowo niewiele, ale ich częstotliwość jest na tyle duża, by wartość całego rynku niezmiennie utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie. Jednym z powodów, dla których małoformatowe sklepy cieszą się tak dużym powodzeniem jest coraz szersza oferta, dopasowana do codziennych potrzeb konsumentów oraz produkty na możliwie wszystkie awaryjne sytuacje w domu.

- Dzięki temu, odwiedzając Żabkę czy Carrefour Express, możemy zrobić dziś zakupy, które jeszcze kilka lat temu osiągalne były wyłącznie w dużym, dobrze wyposażonym supermarkecie. I to wszystko bez konieczności wsiadania do samochodu czy komunikacji miejskiej, a co za tym idzie – długiej podróży i straty czasu – tłumaczy Artur Czajka.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,99

  • Min

    5,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8002
Ilość aktualnych ofert: 475155

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.