Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

GfK: Trend wymagającej konsumpcji zaczyna dominować

Według najnowszego raportu GfK „TrendKey w Koronie” dominujący trend konsumencki tj. trend wymagającej konsumpcji (ang. discerning consumption) wciąż utrzymuje się na wiodącej pozycji. Dotyczy on osób, które po kupowanych produktach spodziewają się, że będą idealnie odpowiadały na ich potrzeby, spełniając przy tym wysokie standardy w zakresie jakości.
Reklama

Trendy troski o środowisko (ang. eco-conscience) i poszukiwania bezpieczeństwa (ang. seeking safety) od czasu pandemii przesunęły się odpowiednio o cztery i dwie pozycje wyżej w rankingu. – Jako społeczeństwo wspólnie tworzymy dziś nową normalność i czujemy coraz większe poczucie wpływu na przyszłość własną, lokalnej społeczności i całej planety– mówi Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor ds. marketing & consumer Intelligence w GfK Polonia.

Widmo kryzysu i ryzyko upadku wielu producentów sprawia, że konsumenci z coraz większą uwagą starają się wybierać produkty polskiego pochodzenia, wspierając tym samym rodzimy biznes. Jak wynika z raportu GfK „CoronaMood”, dziś takie deklaracje składa 46% Polaków, co stanowi wzrost o 5 p.p. w stosunku do wyników z kwietnia 2019 r. Jednocześnie, najważniejszym czynnikiem wyboru produktów pozostaje naturalność, na którą wskazało aż 54% badanych. Dla blisko 40% konsumentów kluczowym aspektem wyboru pozostają także zdrowe i ekologiczne produkty.
Rośnie znaczenie e-commerce

Według badania GfK „CoronaMood”, 37% Polaków przekonało się do zakupów online i będzie korzystać z tego rozwiązania częściej niż kiedyś. Dziś e-commerce kojarzy się nie tylko z wygodą, ale również, a może przede wszystkim – z bezpieczeństwem. Na początku pandemii, w całej Polsce, konsumenci poszukujący lokalnych, zdrowych, eko produktów obawiali się zakupów na bazarach i targowiskach, a często po prostu nie mogli ich zrobić. W odpowiedzi na te ograniczenia wiele bazarków stworzyło e-targowiska.

Polacy znacznie większą wagę przykładają zaś do usprawnień związanych z zakupami, w tym np. możliwości sprawdzenia dostępności produktów online i różnych udogodnień związanych z dostawą. Bezpieczeństwo Polacy zaczynają je interpretować jako szybkość dokonania zakupów. W sklepach stacjonarnych i online rosną również oczekiwania związane z darmowym i błyskawicznym dowozem produktów do domu. Dla obu kanałów niezwykle ważna jest także dostępność różnych metod płatności.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.