Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

GfK: Trend wymagającej konsumpcji zaczyna dominować

Według najnowszego raportu GfK „TrendKey w Koronie” dominujący trend konsumencki tj. trend wymagającej konsumpcji (ang. discerning consumption) wciąż utrzymuje się na wiodącej pozycji. Dotyczy on osób, które po kupowanych produktach spodziewają się, że będą idealnie odpowiadały na ich potrzeby, spełniając przy tym wysokie standardy w zakresie jakości.
Reklama

Trendy troski o środowisko (ang. eco-conscience) i poszukiwania bezpieczeństwa (ang. seeking safety) od czasu pandemii przesunęły się odpowiednio o cztery i dwie pozycje wyżej w rankingu. – Jako społeczeństwo wspólnie tworzymy dziś nową normalność i czujemy coraz większe poczucie wpływu na przyszłość własną, lokalnej społeczności i całej planety– mówi Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor ds. marketing & consumer Intelligence w GfK Polonia.

Widmo kryzysu i ryzyko upadku wielu producentów sprawia, że konsumenci z coraz większą uwagą starają się wybierać produkty polskiego pochodzenia, wspierając tym samym rodzimy biznes. Jak wynika z raportu GfK „CoronaMood”, dziś takie deklaracje składa 46% Polaków, co stanowi wzrost o 5 p.p. w stosunku do wyników z kwietnia 2019 r. Jednocześnie, najważniejszym czynnikiem wyboru produktów pozostaje naturalność, na którą wskazało aż 54% badanych. Dla blisko 40% konsumentów kluczowym aspektem wyboru pozostają także zdrowe i ekologiczne produkty.
Rośnie znaczenie e-commerce

Według badania GfK „CoronaMood”, 37% Polaków przekonało się do zakupów online i będzie korzystać z tego rozwiązania częściej niż kiedyś. Dziś e-commerce kojarzy się nie tylko z wygodą, ale również, a może przede wszystkim – z bezpieczeństwem. Na początku pandemii, w całej Polsce, konsumenci poszukujący lokalnych, zdrowych, eko produktów obawiali się zakupów na bazarach i targowiskach, a często po prostu nie mogli ich zrobić. W odpowiedzi na te ograniczenia wiele bazarków stworzyło e-targowiska.

Polacy znacznie większą wagę przykładają zaś do usprawnień związanych z zakupami, w tym np. możliwości sprawdzenia dostępności produktów online i różnych udogodnień związanych z dostawą. Bezpieczeństwo Polacy zaczynają je interpretować jako szybkość dokonania zakupów. W sklepach stacjonarnych i online rosną również oczekiwania związane z darmowym i błyskawicznym dowozem produktów do domu. Dla obu kanałów niezwykle ważna jest także dostępność różnych metod płatności.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum