Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Gigant FMCG sprzedaje coraz więcej

Fuzja dwóch dywizji marek B2C firmy Henkel dokonała się wcześniej niż zakładano. Ponadto kleje koncernu sprzedają się lepiej niż oczekiwano. Henkel podnosi zatem swoją prognozę sprzedaży.
Reklama

Henkel ogłosił na początku roku poważną restrukturyzację, polegającą na połączeniu działów chemii gospodarczej i pielęgnacji domu oraz pielęgnacji urody w jeden nowy dział pod nazwą: marki konsumenckie. W większości regionów ta reorganizacja wyprzedza harmonogram. Od października Wolfgang König przejmie prowadzenie nowego działu.

Henkel spodziewa się lepszej sprzedaży

Jednocześnie Henkel podnosi swoją prognozę sprzedaży na ten rok obrotowy. Wcześniej grupa spodziewała się organicznego wzrostu sprzedaży od 4,5 do 6,5%, ale teraz oczekuje wzrostu obrotów o 5,5 do 7,5%. Szczególnie dobrze radzi sobie dział Adhesive Technologies – również w trzecim kwartale.

- Intensywnie pracujemy nad kompleksowymi środkami, aby w jak największym stopniu zrekompensować wpływ drastycznego wzrostu kosztów surowców, logistyki i energii na nasze zyski – pwoiedział dyrektor generalny Carsten Knobel. Podczas gdy marża EBIT na poziomie grupy powinna pozostać niezmieniona (9-11%), zysk na akcję spadnie od 15 do nawet 35% - podano.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum