Gigant handlu elektroniką sprzedaje jeden z oddziałów. 29 sklepów w nowych rękach

Sprzedaż Ceconomy w górę
Dzięki wzrostowi sprzedaży o 3,1 proc., do prawie 7,1 mld euro w pierwszym kwartale, sprzedaż Ceconomy już wróciła do poziomu sprzed pandemii. Sprzedawca elektroniki rósł silniej niż rynek, ale odnotował spadek marży brutto z powodu wyższych kosztów i agresywnych promocji.
Pod koniec ubiegłego roku firma ostrzegała przed pesymistycznym scenariuszem, w którym branża elektroniczna może ucierpieć, jeśli sytuacja makroekonomiczna ulegnie dalszemu pogorszeniu. Jednak wszystko wskazuje na to, że do tego nie dojdzie. W bieżącym roku finansowym 2022/23, Ceconomy spodziewa się niewielkiego wzrostu sprzedaży i znacznej poprawy zysków.
MediaMarkt opuszcza Szwecję
Aby zaoszczędzić, gigant handlu elektroniką zdecydował się sprzedać swoją szwedzką działalność MediaMarkt swojemu konkurentowi, firmie Power International AS, która działa również w Norwegii, Finlandii i Danii. Transakcja obejmuje 29 sklepów, które zatrudniają 1300 osób i generują sprzedaż na poziomie 506 mln euro.
MediaMarkt działa w Szwecji od 2006 roku, ale nigdy nie wyszedł poza czwarte miejsce na tamtejszym rynku elektroniki i nadal notował straty. Ceconomy przejmie 20 proc. szwedzkiej spółki zależnej Power Sweden w zamian za sprzedaż sieci.