Gigant mięsny z USA chce podbić europejskie rynki

www.portalspozywczy.pl 20 sierpnia 2020 15:31

Tyson Foods zakończył w 2019 r. akwizycję europejskich oddziałów brazylijskiego potentata mięsnego BRF. Dzięki tej transakcji Amerykanie weszli do Europy pozyskując dwa zakłady przetwórcze w Holandii i Wielkiej Brytanii. Gigant z USA zapewnia, że to nie koniec i szykuje się do ekspansji na europejski rynek foodservice.

Produkty z przejętych przez Tysona zakładów są sprzedawane w kanałach detalicznych i gastronomicznych pod markami Grabit, Hot 'N' Kickin' Chicken, Speedy Pollo i Sadia, a także pod markami własnymi sieci. Teraz Tyson chce mocniej zaistnieć na rynku HoReCa.

Ambitne aspiracje firmy Tyson do rozwoju w Europie należy postrzegać w ramach szerszej strategii
umiędzynarodowienia. Szacuje się, że około 90% globalnego wzrostu spożycia białka nastąpi poza Stanami Zjednoczonymi. I chociaż Europa postrzegana jest pod tym względem jako mniej perspektywiczna niż Azja, która ma odpowiadać za 60 proc. tego wzrostu, wciąż jest to ważny region dla Tyson Foods.

Brett Van de Bovenkamp, dyrektor spółki na Europę wskazuje, że Tyson ma na Starym Kontynencie agresywne plany rozwoju. 

- Patrzymy na wszystkie rynki i, szczerze mówiąc, nie można być globalnym, zrównoważonym liderem w dziedzinie białka, nie będąc w Europie - wyjaśnia.

Przedstawiciel Tysona przyznaje, że spółka jest w trakcie przygotowywania pięcioletniej strategii rozwoju na rynku europejskim. Jednocześnie przyznaje, że Europa jest najbardziej wymagającym na świecie rynkiem jeśli chodzi o oczekiwania klientów i konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz dobrostanu zwierząt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Czarnuch 2020-08-21 09:06:30

    Przez swoją biurokrację i wyśrubowane do granic absurdu wymagania dotyczące dobrostanu, zrównoważonej produkcji i "jakości" produktów pochodzenia zwierzęcego Europa od wielu lat jest niekonkurencyjna względem producentów z obu ameryk. Koszty, szeroko rozumianych systemów QS producentów europejskich podbijają koszt wytworzenia kg mięsa o 20-25% względem kosztów producentów z obu ameryk.

  • CK 2020-08-20 20:55:56

    Po co oni nam tu są potrzebni? Niech robią biznes u siebie. My mamy na tyle ludzi by prowadzili biznesy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,19

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.