Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Global Data: Coraz popularniejszy trend sprzedawania żywności po terminie ważności

Nastawienie konsumentów do marnotrawienia żywności ponownie znalazło się w centrum uwagi, kiedy jedna z wiodących sieci detalicznych w Wielkiej Brytanii - East of England Co Op - jako pierwsza zaczęła sprzedawać żywność po terminie oznaczonym „best before” – informuje Global Data.
Reklama

W celu ograniczenia marnotrawstwa żywności sieć supermarketów ogłosiła zamiar sprzedawania niektórych produktów spożywczych, w tym konserw, za 10 pensów po osiągnięciu terminu "najlepiej spożyć przed".

Z kolei na światowym rynku, duńska sieć supermarketów Wefood, która rozpoczęła działalność w 2016 r., stworzyła nawet niszę rynkową, sprzedając żywność, której data "najlepsze przed" już minęła, a także produkty, które nie przeszły kontroli jakości.

Jak podaje Globaldata, 75 proc. konsumentów na całym świecie uważa, że ​​ważne jest prowadzenie etycznego lub zrównoważonego stylu życia w celu stworzenia dobrego samopoczucia. Jednak "Globalne badanie konsumenckie Q3 2016" ujawniło również, że tylko 42 proc. konsumentów próbuje "zminimalizować" domowe odpady żywnościowe "przez cały czas".

To pokazuje lukę między postawą konsumentów wobec zrównoważonego rozwoju a tym, jak się zachowują – ocenia Globaldata. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum