Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Global Data: Na walentynkach najwięcej zyskają dyskonty

W tym roku konsumenci w Wielkiej Brytanii planują wydać 1,1 miliarda funtów na prezenty i karty podarunkowe dla bliskich, z okazji walentynek. Jednak wzrost sprzedaży zwolni do 0,7 proc., z 1,4 proc. rok wcześniej. Przyczynią się do tego między innymi: osłabienie zaufania konsumentów, oszczędności w budżetach domowych oraz rosnąca popularność dyskontów.
Reklama

Według raportu GlobalData Valentine z 2017 roku, konsumenci nadal negatywnie postrzegają święto walentynkowe - mniej niż jedna trzecia kupujących uważa, że ​​ubiegłoroczne walentynki były dla nich ważne, a 31,7 proc. aktywnie próbowało uniknąć okazji do zakupów.

Eleanor Parr, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData, zauważa, że w przeszłości walentynki były postrzegane jako okazja do obsypania bliskich luksusowymi prezentami, jednak to się zmienia. – Ponieważ 45,8 proc. konsumentów w zeszłym roku uznało, że walentynki to strata pieniędzy a 56,2 proc. uważa, że kosztują za dużo, oczekuje się, że konsumenci będą bardziej skłonni do kupowania tańszych prezentów w dyskontach - mówi.  

- Rok 2017 był sukcesem dla wielu dyskontów. W tym roku prawdopodobnie te sieci zyskają dalszy udział w rynku walentynkowym, ponieważ nadal poprawiają postrzeganie swoich produktów, wprowadzając więcej luksusowych opcji - dodaje.

Sprzedawcy detaliczni szukają alternatywnych źródeł przychodów, chcąc podnieść poziom sprzedaży z okazji walentynek. Przykładem jest rosnąca tendencja do kupowania walentynkowych prezentów dla zwierząt domowych – Notonthehighstreet oferuje stronę poświęconą dziwacznym pomysłom na prezent dla domowych ulubieńców.

Co więcej, niedawno pojawił się nowy trend, sprowadzony z USA, który polega na świętowaniu 13 lutego kobiecych przyjaźni, tzw. Galentine’s Day. Oczekuje się, że w 2018 roku więcej marek i sprzedawców będzie zarabiać na tym święcie. Przykładowo moonpig.com i Etsy oferują w tym roku karty Galentine’s Day, a sprzedawcy detaliczni wykorzystują okazję, aby promować produkty odpowiednie dla kobiet na portalach społecznościowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum