Globaldata: E-grocery daje szansę na wzrosty, bo nie ma tu dyskontów
- Nie ma wątpliwości, że penetracja rynku online w Wielkiej Brytanii wzrośnie – szacujemy, że do 2022 roku sprzedaż online będzie stanowić 9,8 proc. brytyjskiego rynku spożywczego – czytamy w raporcie Globaldata. W 2017 roku udział ten wynosi 7,8 proc. Przyczyną wzrostu będzie fakt, iż pokolenie millenialsów, którzy najchętniej podejmują zakupy produktów spożywczych przez internet, zakłada swoje rodziny i jeszcze bardziej ogranicza swoje zakupy w sklepach stacjonarnych.
Jak szacuje Globaldata, kanał online jest szansa dla detalistów do powiększenia udziału w rynku handlu produktami spożywczymi, jako, że kanał ten nie jest jak dotąd penetrowany przez dyskonty.
Jednocześnie, kanał internetowej sprzedaży żywności to biznes, w którym trudno odnieść sukces. Jednak inwestycja w „dark store”, choć kosztowna w perspektywie krótkoterminowej, może przynieść z czasem wzrost wolumenów i zredukować koszty, co potencjalnie przybliży osiągnięcie progu rentowności – oceniają eksperci Globaldata.