Główne strategie dyskontów w 2021: Niskie ceny i nacisk na sklepy fizyczne

Autor: dlahandlu.pl, PB 4 lutego 2021 12:31

Główne strategie dyskontów w 2021: Niskie ceny i nacisk na sklepy fizyczne Czy format dyskontowy wreszcie wprowadzi szerokie rozwiązania e-commerce? Będzie to zależało od penetracji online na danym rynku. Fot. Shutterstock

Pandemia COVID-19 okazała się wyzwaniem, ale i szansą na przyspieszenie rozwoju dyskontów. IGD Retail Analysis przedstawia główne trendy, które globalnie będą kształtować ten rynek w 2021 roku. Według analityków IGD, jednym z nich będzie wzmacnianie znaczenia sklepów fizycznych. Natomiast strategia wchodzenia w sprzedaż e-commerce będzie rozwijana przez dyskonty tylko wtedy, kiedy uznają ją za opłacalną.

Autorem raportu jest Maxime Delacour, Senior Retail Analyst w IGD Retail Analysis. Jego zdaniem, strategie dyskontów będą się koncentrować w pięciu obszarach: niskich cen, wzmacniania znaczenia fizycznych sklepów, wchodzenia w segment e-commerce, dostosowywania asortymentu oraz działań na rzecz planety. Poniżej omawiamy trzy z nich.

Powrót do korzeni

Po latach skupiania się na takich kwestiach jak jakość i szeroki wybór, w tym roku w centrum strategii sieci dyskontowych ponownie znajdą się niskie ceny, czyli to, co od dawna jest największą kompetencją sieci dyskontowych. Działania sieci poparte będą intensywnymi kampaniami marketingowymi. Ten trend w znacznym stopniu wpłynie na kształtowanie kanału dyskontowego, ponieważ wiodące sieci będą starać się zapewnić kupującym najlepszą proporcję wartości do ceny.

- Oczekujemy szerszego wykorzystania rozwiązań cyfrowych. Programy lojalnościowe Lidl Plus i Netto + (Dania) to programy, które należy uważnie obserwować, ponieważ mogą one oferować markowym dostawcom możliwości dalszego zwiększania sprzedaży – mówi Maxime Delacour.

Przeczytaj także:

Jak ocenia, oczekuje się, że sieci dyskontowe przetestują i ewentualnie wdrożą bardziej zautomatyzowane i wydajne rozwiązania w całym łańcuchu dostaw oraz w sklepach, w tym monitorowanie zapasów.

Fizyczne sklepy przede wszystkim

Drugi trend, który ma kształtować kanał, to nacisk na znaczenie fizycznego sklepu. Dyskonty będą nadal inwestować w swój i tak już efektywny model sklepów. 

- Ze względu na ograniczone możliwości e-commerce dla dyskontów, zwłaszcza w Europie, oraz wyzwania związane z wprowadzaniem opłacalnych rozwiązań online, sklep fizyczny pozostanie najsilniejszym atutem formatu dyskontowego – mówi Maxime Delacour. 

Jego zdaniem, sieci będą inwestować w następujących obszarach:

-Bardziej zrównoważone budynki (energooszczędne, materiały z recyklingu…),
-Większe wykorzystanie technologii i rozwiązań cyfrowych (np. elektroniczne etykiety na półkach, rozwiązania do automatycznego monitorowania odwiedzalności),
-Lepsze wyposażenie,
-Szybsze rozwiązania płatnicze (np. kasy samoobsługowe).

- Dyskonty skupią się na poprawie jakości zakupów, aby nadal zwiększać liczbę odwiedzających. Będą również dostosowywać format swoich sklepów do różnych warunków, zwłaszcza obszarów podmiejskich i miejskich – mówi analityk.


  • Adam 2021-02-05 18:30:42

    I właśnie przez takie myślenie sklepów spożywczych oferujących zakupy przez internet z dostawą do domu jest tak mało. A wiele osób bardzo chętnie by skorzystało z takiej oferty gdyby była.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8281

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,69

  • Śr

    4,36

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.