Główne trendy na rynku wyposażenia placówek sieci handlowych

- Także w tym roku również spodziewając się rozwoju tego tematu, chcemy zaoferować klientowi pomoc i odciążenie go w kontrolowaniu i organizacji napraw wózków, bramek wejściowych, wiat parkingowych i innych elementów wyposażenia sklepów. Sieci dążąc do optymalizacji kosztów i czasu pracy nie chcą zajmować się kontaktami z wieloma firmami, które dostarczały wyposażenie na przestrzeni lat. Takich dostawców mogło być wiele. Teraz potrzeba jednej, dobrze przygotowanej firmy serwisowej, która będzie w stanie przejąć na siebie odpowiedzialność za sprawny i funkcjonujący sprzęt (np. flotę wózków), bez względu od jakiego producenta pochodzą i w którym markecie się znajdują. Kompleksowo zaopiekuje się całym wyposażeniem sklepowym całej sieci (dokona inwentaryzacji, przygotuje raporty, dokona bieżących napraw, zregeneruje powłoki, przerzuci wózki między marketami, weźmie na siebie odpowiedzialność za zawsze sprawny i dobrze funkcjonujący sprzęt w każdym sklepie - wyjaśnia Magdalena Skowrońska.
Kolejny trend, który zauważają producenci to potrzeba indywidualizacji sieci sklepów. - Niewątpliwie mamy przed sobą czas silnego rozwoju sieci convenience. Popularność mniejszych formatów przełoży się na dążenie do większej indywidualizacji mniejszych sieci, które będą starały się zaoferować coś więcej niż dyskonty, wyraziście odróżnić się od nich swoją ofertą i konceptem wyposażenia sklepu. Sklepy coraz większa wagę przykładają do nowoczesnego, indywidualnego konceptu sprzedażowego, który jest czymś więcej niż eleganckim wyposażeniem, a łączy w sobie nie tylko meble i oświetlenie, ale również wartości pozacenowe i pozawyposażeniowe, atmosferę, jakość towaru i obsługi, dodatkowe usługi i możliwości.
Profesjonalne projektowanie każdej placówki handlowej polega na umiejętnym łączeniu i wykorzystywaniu wiedzy w trzech podstawowych obszarach: architektury, marketingu oraz psychologii, a punktem wyjścia wszelkich podejmowanych działań powinien być zawsze klient i to, jak się zachowuje w miejscu sprzedaży, jak reaguje na konkretne bodźce, co sprawia mu wyraźną przyjemność, a czego najchętniej unika - wyjaśnia Magdalena Skowrońska.