Google zablokował ponad 8 mln reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji

- Zgodnie z corocznym raportem na temat bezpieczeństwa sieci reklamowej, Google w 2021 roku usunął ponad 3,4 mld reklam, które naruszały zasady, a zasięg ponad 5,7 mld nieodpowiednich reklam został ograniczony.
- Dodatkowo od początku wojny w Ukrainie Google zablokował już ponad 8 milionów reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji, z platform Google zostały także usunięte reklamy pochodzące od 60 finansowanych przez Rosję portali medialnych.
Coroczny raport Ads Safety Report podsumowuje działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom. Dane przedstawione za 2021 rok wskazują, że liczba treści reklamowych naruszających zasady z roku na rok rośnie, a nieuczciwi reklamodawcy stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby oszukać systemy lub moderatorów i moderatorki.
3,4 mld zablokowanych reklam
W 2021 roku Google zablokował ponad 3,4 mld nieodpowiednich reklam. Wśród głównych naruszeń znalazły się: niezgodność z zasadami sieci reklamowej, treści przeznaczone dla dorosłych oraz używanie znaków towarowych innych firm w nieuprawniony sposób. Wyświetlanie ponad 5,7 mld reklam zostało ograniczone na danym obszarze ze względów prawnych lub kulturowych, a dodatkowo zawieszonych zostało ponad 5,6 mln kont reklamodawców. 1,7 mld stron wydawców, którzy dopuszczali się naruszeń została zablokowana w systemie reklamowym Google.
Nadużycia związane z pandemią COVID-19
W 2021 roku szczególnie istotne było także zapobieganie nadużyciom w reklamach związanych z pandemią COVID-19, szczególnie w kontekście twierdzeń dotyczących szczepionek, testów i zawyżania cen materiałów higienicznych, takich jak maseczki. Od początku pandemii COVID-19 Google zablokował ponad 160 mln takich reklam.
Reakcja na wojnę w Ukrainie - 8 mln usuniętych reklam
Pomimo iż Ads Safety Report za 2021 rok nie obejmuje najnowszych wydarzeń, Google przedstawił także działania podjęte w reakcji na wojnę w Ukrainie. Oprócz zaprzestania prowadzenia większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymane zostało wyświetlanie reklam w Rosji i od rosyjskich reklamodawców, a monetyzacja finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach należących do Google została zawieszona.
Do tej pory Google zablokował już ponad 8 mln reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, w ramach zasad dotyczących wydarzeń “o charakterze wrażliwym”, a reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo portali medialnych zostały usunięte.