Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Google zablokował ponad 8 mln reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji

W 2021 roku Google usunął ponad 3,4 mld i ograniczył zasięg ponad 5,7 mld nieodpowiednich reklam - podała firma.
Reklama
  • Zgodnie z corocznym raportem na temat bezpieczeństwa sieci reklamowej, Google w 2021 roku usunął ponad 3,4 mld reklam, które naruszały zasady, a zasięg ponad 5,7 mld nieodpowiednich reklam został ograniczony.
  • Dodatkowo od początku wojny w Ukrainie Google zablokował już ponad 8 milionów reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji, z platform Google zostały także usunięte reklamy pochodzące od 60 finansowanych przez Rosję portali medialnych.

 

Coroczny raport Ads Safety Report podsumowuje działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom. Dane przedstawione za 2021 rok wskazują, że liczba treści reklamowych naruszających zasady z roku na rok rośnie, a nieuczciwi reklamodawcy stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby oszukać systemy lub moderatorów i moderatorki. 

 3,4 mld zablokowanych reklam

W 2021 roku Google zablokował ponad 3,4 mld nieodpowiednich reklam. Wśród głównych naruszeń znalazły się: niezgodność z zasadami sieci reklamowej, treści przeznaczone dla dorosłych oraz używanie znaków towarowych innych firm w nieuprawniony sposób. Wyświetlanie ponad 5,7 mld reklam zostało ograniczone na danym obszarze ze względów prawnych lub kulturowych, a dodatkowo zawieszonych zostało ponad 5,6 mln kont reklamodawców. 1,7 mld stron wydawców, którzy dopuszczali się naruszeń została zablokowana w systemie reklamowym Google.

Nadużycia związane z pandemią COVID-19

W 2021 roku szczególnie istotne było także zapobieganie nadużyciom w reklamach związanych z pandemią COVID-19, szczególnie w kontekście twierdzeń dotyczących szczepionek, testów i zawyżania cen materiałów higienicznych, takich jak maseczki. Od początku pandemii COVID-19 Google zablokował ponad 160 mln takich reklam.

Reakcja na wojnę w Ukrainie - 8 mln usuniętych reklam

Pomimo iż Ads Safety Report za 2021 rok nie obejmuje najnowszych wydarzeń, Google przedstawił także działania podjęte w reakcji na wojnę w Ukrainie. Oprócz zaprzestania prowadzenia większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymane zostało wyświetlanie reklam w Rosji i od rosyjskich reklamodawców, a monetyzacja finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach należących do Google została zawieszona. 

Do tej pory Google zablokował już ponad 8 mln reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, w ramach zasad dotyczących wydarzeń “o charakterze wrażliwym”, a reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo portali medialnych zostały usunięte.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.