Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Gospodarka obiegu zamkniętego. Opakowanie przyszłości pilnie poszukiwane (pełna relacja)

Odpowiedzialność za planetę i losy przyszłych pokoleń spoczywa nie tylko na konsumentach, ale przede wszystkim na firmach, które muszą rewidować swoje strategie, dotychczas w głównej mierze nastawione na zysk. To już się dzieje, a konsumenci są forpocztą tej eko (r)ewolucji. Czy uda się znaleźć alternatywę dla plastiku? Jak małe działania przekuwać w zauważalną zmianę? Wreszcie, jak ustawodawstwo będzie oddziaływać na branżę – o tym dyskutowali uczestnicy debaty ,,Gospodarka obiegu zamkniętego. Opakowanie przyszłości pilnie poszukiwane", która odbyła się w ramach XII edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

Debatę rozpoczęło wystąpienie Caroliny Garcia Gomez, prezes zarządu IKEA Retail Polska, która w krótkiej serii pytań w formule 1 na 1 opowiedziała o wizji przyszłości według giganta meblowego. 

- Zasoby naszej planety są ograniczone, nie ma co do tego wątpliwości. Zmieniając nasz biznes na w 100 proc. cyrkularny chcemy korzystać z innowacji, ale też słuchać naszych klientów, zwłaszcza coraz aktywniejszej na tym polu młodzieży – powiedziała prezes IKEA Retail Polska.

Zarządzanie i mądre gospodarowanie odpadami to jeden z głównych filarów strategii zrównoważonego rozwoju grupy IKEA. - Nasza działalność wywiera wpływ na klientów, pracowników, biznes, na planetę. Działanie w ramach gospodarki obiegu zamkniętego jest dla nas niezwykle ważne. Jako globalna firma chcemy docierać do wielu ludzi, inspirować ich i podsuwać rozwiązania, które pomogą chronić środowisko. Jako odpowiedzialna firma dostrzegamy współczesne zagrożenia i podejmujemy działania, które zapewnią naszym dzieciom lepszą przyszłość. Wdrażamy strategię zrównoważonego rozwoju, chcemy mieć pozytywny wpływ na klimat. A jednocześnie chcemy rosnąć jako firma i nie podnosić cen naszych produktów. Dlatego musimy działać w modelu gospodarki obiegu zamkniętego - mówiła Carolina Garcia Gomez.

Prezes IKEA Retail w Polsce podkreśliła, że naiwnością jest myślenie, że możemy konsumować bez limitu. - Już na etapie produktu myślimy o tym, aby można było go poddać recyklingowi. Działanie w modelu obiegu zamkniętego dotyczy zresztą nie tylko produktów, ale też usług, np. leasingu mebli, które potem wrócą do nas, a finalnie - do kolejnych klientów.

Czy uda się zastąpić plastik? - To niełatwy temat, bo plastik jest przecież po to, aby chronić produkt. Musimy nad tym pracować, tworzyć nowe możliwości. Naszą ambicją jest by do 2030 r. 100 proc. wykorzystywanych materiałów było odnawialnych lub pochodzących z recyklingu. W ubiegłym roku 60 proc. asortymentu IKEA wyprodukowaliśmy z materiałów odnawialnych, a 10 proc. zawierało materiały pochodzące z recyklingu - powiedziała Carolina Garcia Gomez.

W dalszej części debaty, szefowa Ikei w Polsce zaznaczyła, że firma nieustannie pracuje nad segregacją i selekcją wszystkich opakowań oraz komunikacją z konsumentami. – Wyjaśniamy, jak są tworzone nasze produkty i jak je segregować. 90 proc. konsumentów chce zmienić swoje nawyki, ale znacznie mniej z nich wie, jak to zrobić - tu widzimy swoją role, możemy pomóc w dokonywaniu się tej zmiany.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.