Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

GOZ w praktyce, czyli partnerstwo CHEP, Biedronki i Polmleku


Przedsiębiorstwa coraz częściej łączą siły, aby wspólnie działać w kierunku zrównoważonego rozwoju. Oto opowieść o trzech podmiotach, które współpracują w ramach zielonego łańcucha dostaw. Dzięki temu dbają nie tylko o środowisko naturalne, ale także zwiększają swoją konkurencyjność.
Reklama

– Współpraca partnerska z CHEP jest rozwinięciem tego zobowiązania. W swoim łańcuchu dostaw uwzględniamy aspekty etyczne, społeczne oraz środowiskowe, rozwijając trwałe i obustronnie korzystne relacje handlowe z naszymi partnerami. Stoimy wobec szeregu wyzwań środowiskowych, zważywszy na znaczne wykorzystanie zasobów naturalnych czy rosnący problem zanieczyszczenia plastikiem – mówi.

Jakie korzyści biznesowe i środowiskowe wynikają dla Biedronki ze współpracy z CHEP? Michał Oleksyk tłumaczy, że system pooling’u CHEP oznacza dzielenie się i ponowne wykorzystywanie palet, co pozwala znacznie zredukować zapotrzebowanie na surowce naturalne oraz zapobiega ich marnotrawieniu, jednocześnie ograniczając emisję CO2, produkcję odpadów i zużycie wody, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów.

– Nasze działania charakteryzują się optymalizacją ruchów transportowych wszystkich uczestników łańcucha dostaw – dodaje.

Dzięki korzystaniu z rozwiązań poolingowych sieć Biedronka w okresie od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2021 zaoszczędziła ilość drewna będącą równowartością 6 980 drzew, ilość CO2 odpowiadającą 205 okrążeniom kuli ziemskiej przez ciężarówkę (8 212 878 kg) oraz 195 pełnych ciężarówek odpadów (830 785 kg).

Proekologiczne działania i dbałość o środowisko

Grupa Polmlek, trzecia pod względem wielkości firma mleczarska w Polsce, rok do roku rozwija się i odnotowuje znaczne wzrosty zarówno jeśli chodzi o obroty jak i nakłady na inwestycje.

Jacek Raj, Dyrektor Logistyki, Grupa Polmlek mówi w rozmowie z serwisem GOZ, że ostatni trudny rok szczególnie uwydatnił znaczenie solidnego i zrównoważonego systemu żywnościowego, który stabilnie funkcjonuje w każdych warunkach i jest w stanie zapewnić dostęp do podstawowych produktów w potrzebnej ilości i po przystępnych cenach.

– Zdajemy sobie sprawę, że większość konsumentów zwraca uwagę na kwestie środowiskowe, zdrowotne, społeczne i etyczne i coraz częściej ma to odniesienie do żywności. Stąd w strategii rozwoju firmy najważniejszymi priorytetami stały się rozwiązania, które z jednej strony są ukierunkowane na proekologiczne działania i dbałość o środowisko, a z drugiej przynoszą wymierne korzyści i oszczędności – tłumaczy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.