Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Graal spodziewa się wzrostu spożycia ryb w Polsce

- Zaczynamy mieć tendencje do jedzenia zdrowej żywności, a ryba jest synonimem zdrowego żywienia. Jest też zdrowsza, mimo że droższa od wielu produktów mięsnych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA.
Reklama

W ocenie prezesa Graala na wzrost spożycia ryb w Polsce będzie wpływać m.in. bogacenie się społeczeństwa.

- Cena jest coraz mniejszym problemem. Możemy sobie pozwolić na zakup droższej, ale zdrowszej żywności. W Polsce, w porównaniu do innych krajów, spożywa się stosunkowo niewiele ryb. Jednak poprzez to, że coraz częściej podróżujemy, także do krajów, gdzie spożycie ryb jest wyższe, przejmujemy tamtejszą kulturę i sposób odżywiania się. Osoby spoza Polski przyjeżdżają także do nas, przekazując nam ich podejście do spożywania ryb. Mamy silny trend na promowanie różnych kuchni świata, miedzy innymi w programach telewizyjnych o gotowaniu. Wszystkie te przesłanki wskazują, że spożycie ryb w Polsce powinno rosnąć. Wierzę, że to wkrótce nastąpi i konsumenci docenią wszystkie walory, które płyną ze spożywania zdrowych produktów rybnych - mówi.

Bogusław Kowalski wskazuje, że, spośród kategorii rybnych, w Polsce najlepiej sprzedają się obecnie ryby świeże.

- Coraz częściej konsument nie kupuje ryby przy okazji, ale chodzi się po rybę, zwłaszcza rybę świeżą. Jest ona zapakowana w sposób, który daje pewność, że zachowa swoje walory przez dłuższy czas, a jednocześnie żeby ją można było bezpiecznie zanieść do domu. Mówię tutaj o pakowaniu typu MAP, czyli w atmosferze modyfikowanej - dodaje.

Prezes Graala zauważa także rosnącą popularność żywności do spożycia "w biegu".

- Wraz ze wzrostem tempa życia i brakiem czasu na wszystko, włącznie z jedzeniem, musimy spełniać takie potrzeby naszych klientów. Mamy więc produkty, które można spożyć od razu w ciągu kilku minut. Są wygodne, poręczne i spotykają się z aprobatą naszych konsumentów. Zgodnie z naszą polityką i strategią wprowadziliśmy szereg produktów bez konserwantów: konserwy, marynaty, dania gotowe. Trend prozdrowotny był dla nas priorytetem i być może właśnie dzięki takiemu podejściu rozwijaliśmy się szybciej niż nasza konkurencja - dodaje.

Pełna treść wywiadu z Bogusławem Kowalskim ukazała się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum