Grant Thornton: Polska jest liderem równouprawnienia w regionie
34 proc. wyższej kadry kierowniczej w polskich firmach stanowią kobiety, a jedynie 7 proc. przedsiębiorstw nie zatrudnia Polek na wysokich stanowiskach. Polska jest liderem równouprawnienia w regionie – wynika z najnowszej edycji badania „Women in Business” przeprowadzonego przez Grant Thornton.
Jak wynika z badania, jedna trzecia (34 proc.) kluczowych stanowisk w polskich firmach zajmują kobiety. To zdecydowanie więcej niż średnia dla Unii Europejskiej czy świata. Największy udział kobiet w biznesie odnotowano w krajach Azji Południowo-Wschodniej (47 proc. w Filipinach, 43 proc. w Indonezji, 42 proc. w Tajlandii), najniższy w Japonii (5 proc.) i Australii (15 proc.).
Kobiety na stanowiskach kierowniczych to niemalże norma w polskich firmach – jedynie 7 proc. rodzimych przedsiębiorców nie zdecydowało się powierzyć paniom kluczowych funkcji. To bardzo dobry wynik, jeden z najlepszych na świecie – dla porównania we Francji firm niezatrudniających kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych jest 21 proc., w Wielkiej Brytanii 25 proc., a w Niemczech aż 33 proc.
Przeczytaj także:
Polskie firmy nie powinny jednak osiadać na laurach – jak pokazywały zeszłoroczne badania firmy Grant Thornton (opublikowane 8 marca 2017 r.), pomimo wysokiego udziału kobiet w ogólnej kategorii wyższej kadry kierowniczej, nadal mało jest w polskich firmach kobiet na najwyższych stanowiskach – prezesem zarządu tylko w 8 proc. przypadków była kobieta.
Najbardziej popularne w polskich firmach są działania mające pomóc kobietom godzić karierę z rolą matki: aż 80 proc. przebadanych firm w Polsce oferuje pracownikom możliwość pracy na część etatu, a 78 proc. umożliwia pracę w elastycznych godzinach pracy. Polscy pracodawcy bardzo rzadko natomiast wprowadzają parytety, rzadko uzależniają bonusy zarządów od wskaźników dotyczących równości płci firmie i rzadko udostępniają publicznie te wskaźniki – wszystkie te trzy narzędzia stosuje tylko 4 proc. pracodawców w Polsce.
Przeczytaj także:
Spytani o to, kto powinien regulować i troszczyć się o równość w biznesie, ponad połowa polskich przedsiębiorców odpowiedziała, że to biznes powinien sam (lub przy minimalnym udziale państwa) dbać o równouprawnienie w firmach. Z kolei najważniejszą dla pracodawców motywacją do dbania o równe traktowanie kobiet i mężczyzn jest chęć przyciągnięcia i utrzymania pracowników. Zdaniem przedsiębiorców to stereotypy na temat ról płciowych są największą barierą dla działania na rzecz równości w miejscu pracy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 17:31 Minister zdrowia: Od 27 lutego zasłanianie ust i nosa będzie możliwe tylko...
- 17:28 Od soboty zamknięte hotele i galerie w Warmińsko-Mazurskim; w pozostałych...
- 17:16 W Gdańsku muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. Sieci odwołują się
- 17:06 Przedstawicielka Galerii Warmińskiej: Decyzja o lockdownie to nasza tragedia
- 17:02 Mały Głód wkracza w świat gamingu
- 15:37 Niedzielski: trzecia fala koronawirusa się rozpędza
- 15:23 Polska na piątym miejscu w UE pod względem środków otrzymanych z EBI
- 15:13 Czeski premier zapowiada nowe restrykcje podobne do wiosennego lockdownu
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Żabka inwestuje w zautomatyzowane centrum logistyczne pod Warszawą
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 Dino, Specjał, Eurocash - zobacz, ile firmy otrzymały pomocy publicznej
- 6 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
937 sklepów Carrefoura w Polsce ze spadkiem sprzedaży o 0,6 proc
-
Tarcza Finansowa 2.0. Jak skutecznie sięgnąć po pomoc?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.