Grupa Alibaba niemal podwoiła przychody dzięki rozwojowi sieci e-handlu

Przychody Grupy Alibaba niemal podwoiły się w drugim kwartale bieżącego roku dzięki rozwojowi sieci e-handlu należącej do holdingu. Według analityków, do wzrostu przychodów znacznie przyczynia się przetwarzanie danych klientów, które umożliwia lepsze dopasowanie reklam i analizę wydatków związanych z marketingiem.
Taobao i Tmall, dwie najpopularniejsze strony e-commerce w Chinach należące do Grupy Alibaba, poinformowały, że ich przychody wzrosły o 61 proc. w stosunku do ubiegłego roku i obecnie wynoszą około 8,3 mln dolarów.
Wyższe wydatki na reklamę w internecie znacznie przyczyniły się do wzrostu przychodów - oświadczyła Grupa Alibaba, wskazując przede wszystkim na możliwości personalizacji usług i bardziej dzięki temu skuteczne zachęcanie do dokonywania transakcji.
Grupa Alibaba rozpoczęła działalność 18 lat temu jako pierwszy chiński serwis internetowy mający łączyć sprzedawców i kupujących. Przez lata działalności firma rozwinęła się również w obszarach sprzedaży dóbr cyfrowych, usług chmury obliczeniowej, a także logistyki. Według "WSJ", ekspansja Alibaby ma również związek z rosnącymi stale przychodami Chińczyków.
Firma niedawno poinformowała również, że planuje przeznaczyć sumę większą niż 15 mln dolarów na badania naukowe i rozwój w dziedzinach analizy danych, obliczeń kwantowych oraz uczenia maszynowego.
W czwartek Grupa Alibaba podniosła swoje prognozy wzrostu za okres bieżącego roku podatkowego do poziomu pomiędzy 49 a 53 proc. Zwiększenie to ujmuje potencjalny wpływ sprzedaży poprzednio afiliowanej do grupy firmy Cainiao Smart Logistics Network.