Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Grupa Ambra: Wina sprzedają się głównie w dyskontach i sklepach małoformatowych

W Polsce głównymi kanałami sprzedaży win są sklepy małoformatowe i dyskonty.
W 2019/2020 roku miały one następujące udziały w wartości sprzedaży: 34,4 proc. i 35,9 proc. W ostatnich latach zmniejszyło się znaczenie sklepów wielkopowierzchniowych - podała raporcie Grupa Ambra.
Reklama

W roku obrotowym 2019/2020, Grupa AMBRA uzyskała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 590,9 mln zł, czyli o 7,0 proc. wyższe niż w poprzednim roku obrotowym. Wzrost sprzedaży na
głównych rynkach (Polska, Czechy, Słowacja, Rumunia) wyniósł 9,0 proc. Dynamika sprzedaży za
okres od lipca 2019 r. do lutego 2019 r. kształtowała się na poziomie około 12 proc., jednak pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na sprzedaż w późniejszych miesiącach, w szczególności w sklepach specjalistycznych CENTRUM WINA / DISTILLERS LIMITED, w kanale HoReCa (gastronomia), a także w hipermarketach.

W ujęciu wolumenowym Grupa sprzedała na głównych rynkach 79,8 mln butelek (w przeliczeniu na butelki o pojemności 0,75 l), tj. o 8,5 proc. więcej niż w poprzednim raportowanym okresie. Średnia cena sprzedanej butelki napojów wynosiła 7,31 zł w roku obrotowym 2019/2020 i była nieznacznie wyższa w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Podobnie jak w latach ubiegłych najważniejszą kategorią pozostały wina spokojne, których sprzedaż zwiększyła się o 12,9 proc., a udział w strukturze sprzedaży osiągnął 47,6 proc. Zdecydowanie zmniejszyła się dynamika sprzedaży win musujących – do 2,6 proc. wzrostu. Najbardziej dynamicznie rosnącym segmentem rynku win musujących były wina prosecco, w którym udział Grupy AMBRA jest niski. Ponownie szybko rosła sprzedaż alkoholi mocnych – w tempie 17,0 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum