Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Grupa Ambra zwiększyła sprzedaż w hipermarketach i handlu tradycyjnym

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2011/2012 sprzedaż Grupy Ambra w Polsce rosła szybciej niż rynek. Producent i dystrybutor win uzyskał przychody w wysokości 362 228 tys. zł brutto. Dobra sprzedaż głównych marek: Cin&Cin, El Sol i Piccolo była motorem wzrostu przychodów Grupy Ambra o ponad 8 proc.
Reklama

- Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników sprzedaży w Polsce, która jest głównym rynkiem naszej działalności. Intensywne wsparcie marketingowe naszych marek wpłynęło korzystnie na wzrost naszej sprzedaży w hiper- i supermarketach oraz w handlu tradycyjnym, mimo obserwowanego w ostatnich miesiącach szybkiego rozwoju dyskontów - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Na wyniki finansowe Grupy w pierwszym półroczu negatywnie wpłynęło osłabienia złotego wobec walut obcych - przede wszystkim euro i dolara amerykańskiego, w których rozliczany jest import Grupy oraz wyższe koszty poniesione w celu zwiększenia dystrybucji głównych marek. Dlatego mimo wzrostu sprzedaży zysk brutto ze sprzedaży obniżył się o 5,7 mln zł (czyli o 6 proc.), a zysk operacyjny o 8,9 mln zł.

W drugim półroczu roku obrotowego 2011/2012 Grupa Ambra planuje rozwijać sprzedaż w tempie zbliżonym do pierwszego półrocza, a także zakończyć we wszystkich kanałach dystrybucji rozpoczęty w październiku 2011 r. proces podwyższania cen. - Mimo mniej korzystnych niż rok temu kursów walut chcemy w drugim półroczu powrócić do rentowności marż osiąganych w poprzednich okresach i nadal dynamicznie rozwijać się na rynku - podsumowuje Robert Ogór.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.