Grupa Auchan kupiła 235 hiszpańskich supermarketów

Auchan zyskało 180 000 mkw. powierzchni handlowej
Auchan Retail dokonało dużego przejęcia w Hiszpanii: kupiło 235 sklepów o średniej powierzchni 760 mkw. w regionach Aragonia, Asturia, Kraj Basków, Kantabria, Kastylia i Leon, Galicja, Madryt i Nawarra (w zasadzie prawie wszystkie w północnej Hiszpanii), łącznie 180 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Sieć nabywa również magazyn w Valladolid.
DIA idzie w innym kierunku
Sprzedawca, grupa DIA, chce całkowicie skupić się na mniejszych sklepach. Chce zainwestować pieniądze ze sprzedaży w nowy model detaliczny. W ten sposób sieć ma nadzieję zwiększyć swoje obroty. Sprzedane sklepy nie pasowały już do obecnej strategii DIA w komunikacie prasowym.
„Dzięki tej operacji Auchan Retail znacząco wzmacnia swoją obecność w kraju o strategicznym znaczeniu dla naszej marki. Uzupełnia naszą wieloformatową sieć, z ambicją przyspieszenia naszego wzrostu w Hiszpanii, aby stać się liderem w handlu detalicznym żywnością, a tym samym marką wybieraną przez Hiszpanów”, mówi dyrektor generalny Yves Claude z Auchan Retail.
Transakcja wciąż jednak czeka na zatwierdzenie przez hiszpański urząd ds. rynku. tło.