PARTNER PORTALU

Grupa CCC ze sprzedaż o 3 proc. niższą rdr. Wzrost sprzedaży e-commerce o 84 proc.

Autor: EK 2 lutego 2021 08:56

Grupa CCC ze sprzedaż o 3 proc. niższą rdr. Wzrost sprzedaży e-commerce o 84 proc. fot, Grupa CCC


Grupa CCC zakończyła IV kwartał 2020/21 roku, uwzględniający styczeń’21, zbliżonym rdr wynikiem sprzedażowym. W tym czasie przychody wyniosły blisko 2 mld zł. Wzrost e-commerce wyniósł 84% rdr, a w styczniu ponad 78% sprzedaży pochodziło z kanałów online.

Grupa CCC zmienia rok obrotowy, który od 2021 r. będzie rozpoczynał się w lutym, a kończył w styczniu, a tym samym będzie bardziej dostosowany do sezonów produktowych charakterystycznych dla branży.

W całym roku obrotowym 2020/21 (13-miesięcznym) przychody wyniosły 5,6 mld zł, z czego 48% stanowiła sprzedaż e-commerce (+71% r/r). W porównaniu z rokiem 2019/20 spadek sprzedaży wyniósł 3%. - Uważamy to za bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę wprowadzenie kilku lockdownów, w większości w kluczowych dla handlu miesiącach – marcu, kwietniu i listopadzie. Na koniec stycznia 2021 r. na 1029 naszych sklepów otwartych było jedynie 420  – mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC.

Marża brutto Grupy w IV kwartale spadła o 1,5 p.p. r/r, na co wpływ miały m.in. wyprzedaże związane z wprowadzanymi locdownami i niższym ruchem w sklepach w okresach je poprzedzających. Jej spadek hamowany był istotną, konsekwentną poprawą w segmencie online (+2,5 p.p. r/r). Koszty wzrosły o 14% rdr, głównie za sprawą rozwijającego się kanału e-commerce (rosły jednak wolniej od dynamiki przychodów).

EBIT 4-miesięcznego Q4’20/21 obciążony został wynikami stycznia, zwyczajowo najsłabszego sprzedażowo miesiąca - w tym roku będącego dodatkowo pod wpływem administracyjnego zamknięcia większości sklepów stacjonarnych.

W IV kwartale 2020/21 udział e-commerce w łącznej sprzedaży wyniósł. Głównym silnikiem e-commerce pozostaje eobuwie, którego sprzedaż w IV kwartale 2020/21 roku wyniosła 919 mln zł (+69% rdr), przy marży EBITDA na poziomie 8,9% (+2,7 p.p. rdr). Jednocześnie rozwijają się pozostałe platformy e-commerce Grupy (ccc.eu, DeeZee), które w IV kwartale 2020/21 odpowiadały za 16% sprzedaży online, w porównaniu do 9% w tym samym okresie rok wcześniej. Każdy z tych kanałów zanotował trzycyfrowe wzrosty sprzedaży, a samo ccc.eu zaliczyło skok o 353% rdr. Dobre wyniki sprzedażowe Grupa zanotowała na Węgrzech i w Rumunii, gdzie pomimo spadków trafficu, dzięki silnemu e-commerce, odnotowane zostały zbliżone rdr wyniki sprzedażowe. Sprzedaż na platformie Modivo wzrosła o 137% rdr, a w całym 2020/21 r. wygenerowała ona 268 mln zł przychodu (ponad 5x więcej niż rok wcześniej). Z kolei, udział kolekcji odzieży w przychodach DeeZee w styczniu ‘21 to już 16% (+9 p.p mdm).







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7858
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,79

  • Śr

    3,49

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.