Grupa Empik zwiększa przychody o 2 proc. zaś zysk spadł o 32 proc.
Grupa EM&F osiągnęła przychody netto z działalności kontynuowanej za 2013 rok w wysokości 3 037 mln złotych, w porównaniu do 2 974 mln złotych w 2012 roku, co oznacza wzrost o 2 proc. Do wzrostu przychodów z działalności kontynuowanej przyczyniła się głównie Grupa Smyk, a w szczególności spółki Smyk w Polsce i na Ukrainie.
EBITDA z działalności kontynuowanej wzrosła w 2013 roku o 17 proc. do 281 mln złotych, w porównaniu do 240 mln złotych w 2012 roku.
Wzrost EBITDA z działalności kontynuowanej został osiągnięty głównie dzięki poprawie rentowności w Grupie Empik.
Zysk netto z działalności kontynuowanej w 2013 roku wyniósł 71 mln złotych, w porównaniu do 104 mln złotych w 2012 roku, co oznacza spadek o 32 proc. Spadek zysku netto (w porównaniu z rokiem 2012) wynika z faktu, iż w 2012 roku rozpoznano aktywo z tytułu podatku dochodowego odroczonego w wysokości 69 mln złotych, które przyczyniło się do wzrostu zysku netto w 2012 roku o tę samą kwotę.
Jednocześnie Grupa EM&F odnotowała stratę netto na działalności zaniechanej w związku z zakończeniem działalności w segmencie modowym o łącznej wysokości 371 mln złotych w porównaniu do 110 mln złotych w 2012 roku (wzrost o 237 proc.). Na powyższą stratę netto składają się niegotówkowe odpisy aktywów związanych z tym segmentem w wysokości 325 mln złotych oraz starta netto na działalności operacyjnej za 2013 rok w wysokości 45 mln złotych.
Strata ta wynika z decyzji zarządu dotyczącej zaniechania działalności w zakresie handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w modelu franczyzowym oraz podjęcia wysiłków, mających na celu sprzedaż aktywów tego segmentu.
Całkowita strata netto Grupy EM&F wyniosła w 2013 roku 300 mln złotych, w porównaniu do 6 mln złotych w 2012 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 19:28 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
- 15:03 Newbridge: 2021 to rok lokalnych zakupów
- 13:55 PGS wprowadzi markę własną drobnego AGD. To element strategii online
- 13:46 Kilka europejskich krajów ma plan jak odmrozić gastronomię
- 11:05 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- Sb 22:51 Jak zoptymalizować e-sklep pod nowe algorytmy Google?
- Sb 20:16 Spar rusza z własną marką ekonomiczną No.1
- Sb 18:18 Dzięki postępowaniom polubownym 1,7 tys. klientów zawarło porozumienia
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.