Grupa Eurocash numerem 2 na polskim rynku FMCG

Autor: dlahandlu.pl 7 grudnia 2020 12:29

Na wynik sprzedaży Grupy Eurocash w 75 proc. składa się hurt, 23 proc. detal (Delikatesy Centrum, Inmedio), a w 2 proc. nowe projekty (Frisco.pl, Duży Ben, Kontigo oraz Abc na kołach).

Grupa Eurocash w swojej najnowszej prezentacji dla inwestorów podaje, że jest : 
- największym hurtowy dystrybutorem FMCG w Polsce z 28% udziałem w krajowym rynku
- szybko rosnącym detalistą z największą siecią supermarketów w kraju
- numerem 2 na polskim rynku FMCG (pierwsza jest Biedronka, trzeci jest Lidl)

W rynku hurtowym w Polsce 28 proc. ma Eurocash, 5 proc. Makro, 4 proc. Selgros, 3 proc. PT Dystrybucja, 3 proc. Distribev, 2 proc. PHUP Gniezno, 1 proc. Alt a 54 proc. inni.

Firma ma 1 573 supermarketów Delikatesy Centrum (976 franczyzowych oraz 597 własnych).

Zgodnie z założeniami strategii rozwoju z 2019 roku, sieć Delikatesy Centrum powinna zostać powiększona o 900 sklepów do 2023 roku, to oznacza, że spółka powinna otwierać średnio po 225 placówek w każdym z lat 2020-23. - Biorąc pod uwagę presję konkurencyjną, potencjalne pogorszenie rentowności sklepów (oczekiwana presja na wynagrodzenia), oczekujemy że spółka otworzy 370 sklepów w tym okresie - uważają analitycy DM mBanku.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6211
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,92

  • Śr

    5,66

  • Min

    3,55

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.