Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert: SPAR może odbudować atrakcyjność w kolejnych okresach. Jednak potrzebna transformacja modelu

- W tym i minionych latach podejmowali z nami współpracę byli już franczyzobiorcy SPAR, tak jak i wielu innych sieci handlowych obecnych na rynku. Jest to kilka placówek handlowych na terenie całej Polski, jednakże wszystkie nasze porozumienia są objęte tajemnicą handlową - Monika Kosz-Koszewska, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Chorten, komentuje doniesienia, że 58 byłych franczyzobiorców sieci SPAR może dołączyć do Chortenu.
Reklama

- Regularnie prowadzimy rozmowy z właścicielami polskich sklepów, którzy decydują się na współpracę z nami, po doświadczeniach twardego modelu franczyzy. Forma umowy partnerskiej, gdzie łączą nas wspólne akcje promocyjne, ale nie decydujemy o całej polityce handlowej placówki, odpowiada wielu właścicielom, którym zależy na niezależności - dodaje dyrektor marketingu sieci Chorten.

Odejście franczyzobiorców z sieci SPAR komentuje Monika Ferreira, Founding Partner, Strategic Advisor I’GS In Good Strategy.

Trudności sieci SPAR związane są z brakiem zdolności zrównoważonego wzrostu, który grupa zakładała między innymi po przejęciu Piotra i Pawła. Problem z zadowoleniem i zaufaniem franczyzobiorców, to nie tylko trudności przypadkowe. Odczytuje je jako wyraz braku jasnej strategii w zakresie skalowania sieci i osiągania zyskownych wzrostów, zarówno biznesu franczyzobiorcy jak i franczyzodawcy.
To jest wyraz modelu franczyzy, jaki sieć realizuje, u którego podstawy brak jest poukładania i organizacji systemu, czytelnej i jakościowej propozycji wartości dla franczyzobiorców.
Patrząc z perspektywy budowania trwałej sieci, SPAR może odbudować atrakcyjność swojego modelu w kolejnych okresach. Jestem przekonana, że potrzeba kompletnego planu transformacji. To znaczy: przygotowania jasnej i spójnej strategii i podłączenia do niej franczyzobiorców, aby wszyscy w sieci mówili tym samym językiem w rynku i realizowali te same cele strategiczne.
Myślę, że jest to także kwestia dookreślenia tzw. Unit Economic Model - modelu zarabiania. Jest to kwestia rozwoju przedsiębiorczości franczyzobiorców i kultury współtworzenia, po którą warto sięgnąć.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum