PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Grupa LEGO odnotowała wzrost dochodów i zysków w 2019 roku

Autor: dlahandlu.pl 9 marca 2020 14:07

Grupa LEGO odnotowała wzrost dochodów i zysków w 2019 roku fot. sklep Lego w Amsterdamie

Sprzedaż Grupy Lego w 2019 roku wzrosła o 5,6% w porównaniu do roku 2019 i wyniósł 38,5 mld DKK a dochód wzrósł o 6 proc. rdr. Zysk operacyjny zwiększył się o 1% i osiągnął wysokość 10,8 mld (koron duńskich) DKK. Zysk netto osiągnął wysokość 8,3 mld DKK, co oznacza 1-proc. wzrost rdr., osiągnięty mimo inwestycji w długofalowe inicjatywy. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej osiągnęły wartość 9,6 mld DKK. Na wszystkich kluczowych rynkach odnotowano wzrosty udziałów.

Niels B Christiansen, CEO Grupy LEGO, powiedział: To był naprawdę udany rok. Osiągnęliśmy pozycję lidera w branży zabawek i zwiększyliśmy sprzedaż oraz udziały w największych rynkach. Umocniliśmy także obecność na nowych rynkach, co pomogło nam zrealizować nasz cel - pokazać wielu dzieciom po raz pierwszy jak mogą uczyć się podczas zabawy z LEGO.

Nasza branża, tak jak wiele innych, zmienia się pod wpływem cyfryzacji i zmian społeczno-ekonomicznych. Wykorzystujemy finansowe zasoby, by inwestować w przedsięwzięcia, które pozwolą nam wyprzedzać trendy i zapewnią długofalowy wzrost. Te działania obejmują odkrywanie nowych sposobów na zabawę, zarządzania siecią handlową oraz inwestowanie w nowe rynki. To pozwoli nam inspirować kolejne pokolenia młodych konstruktorów – dodał.

LEGO zwiększyło sprzedaż konsumencką na wszystkich rynkach. W Europie Zachodniej i obu Amerykach odnotowano wzrosty jednocyfrowe, a na rynku chińskim dwucyfrowe.
Najlepiej sprzedającymi się seriami były (w losowej kolejności): LEGO® City, LEGO® Creator, LEGO® Friends, LEGO® Technic, LEGO® Classic i LEGO® Star Wars™. LEGO® Harry Potter™, LEGO Super Heroes (Marvel Avengers) i LEGO® Disney™ Princess również osiągnęły dobre wyniki.

W 2019 roku, po raz pierwszy od 30 lat, Grupa wypuściła pierwszą globalną kampanię reklamową „Rebulid the World”, która miała za zadanie zainteresować marką nowych konsumentów.
Realizację tego celu wspiera także BrickLink - platforma digitalowa dla dorosłych fanów LEGO. Korzysta z niej obecnie ponad million użytkowników. BrickLink obejmuje sklep i oprogramowanie do projektowania. Firma wdrożyła też „Replay”, czyli pilotażowy program, który ma na celu propagowanie dzielenia się klockami LEGO. Do 2025 roku firma chce korzystać wyłącznie z przyjaznych środowisku opakowań, wykluczając całkowicie jednorazowe plastikowe.
W 2019 roku Grupa uruchomiła 150 sklepów LEGO. Obecnie na całym świecie jest 570 firmowych sklepów LEGO. W 2020 roku planowane jest otwarcie kolejnych 150 punktów, zlokalizowanych głównie w Chinach. Wzrost liczby odwiedzających stronę LEGO.com o 27% w 2019 roku i rozwój relacji z partnerami handlowymi składają się na zwiększony wynik sprzedaży konsumenckiej.

Niels B Christiansen tłumaczył: Konsumenci poszukują ciekawych doświadczeń w sklepach stacjonarnych oraz jakości i wygody, kiedy kupują online.

W 1932 orku firmę założył Ole Kirk Kristiansen.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.