Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Grupa Muszkieterów zwiększyła obroty o 12 proc. Planuje przyspieszenie rozwoju

Po pierwszych sześciu miesiącach br. Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie ponad 4,6 mld złotych – czyli o ponad 12 proc. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Od początku roku Intermarche straciło 6 placówek. Sieć liczy 192 sklepy.
Reklama
  • W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły ponad 2,86 mld złotych, natomiast sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché wypracowała ponad 1,78 mld złotych obrotów.
  • Sieć prowadzi intensywne działania związane z remodelingiem w sklepach, czyli wdrażaniem konceptu Power.
  • Jednym z najważniejszych priorytetów sieci nieustannie pozostaje rozwój e-commerce. Intermarché wdrożyło również nową strategię rozwoju marek własnych.
  • Wśród priorytetów Grupy Muszkieterów na najbliższe miesiące są: przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza modernizacja obiektów według nowego konceptu, inwestycje w obszarach e-commerce oraz IT, a także stałe ulepszanie już dostępnych narzędzi i prace nad nowymi rozwiązaniami.

W ostatnim czasie rozpoczęliśmy proces wdrażania nowego oprogramowania kasowego, a w lipcu zakończymy przetarg na kasy samoobsługowe. Jednocześnie wprowadzamy zielone rozwiązania, takie jak fotowoltaika czy wymiana oświetlenia - mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Intermarché Power

Obroty sieci spożywczej Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw po pierwszym półroczu kształtowały się na poziomie ponad 2,86 mld złotych. W koncepcie działa blisko 20 placówek, a kolejne przekonceptowania są stopniowo realizowane. Intermarché planuje, aby w perspektywie kolejnych 4 lat około 80 proc. całego portfela sklepów działało w koncepcie Sprzedaż w kanale online realizuje poprzez rozwiązanie Intermarché Drive, które obecnie działa w ponad 50 sklepach. Do sieci należą 192 sklepy, w ciągu pół roku zamknięto 6 placówek. 

Intermarché wdrożyło również nową strategię rozwoju marek własnych. Nowy branding pod parasolem Intermarché obejmuje produkty z takich grup, jak owoce i warzywa, wędliny, nabiał czy dania gotowe. Zmiany uwzględniają rozbudowę i modernizację gamy, a także rebranding dostępnych produktów.

Bricomarché wśród liderów rynku DIY

Obroty marketów spod szyldu Bricomarché wyniosły ponad 1,78 mld złotych po pierwszych sześciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o ponad 8,5 proc. W pierwszym półroczu otwarto 3 placówki, a na drugą połowę roku planowane są kolejne otwarcia, w tym pierwsze otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne. Uruchomione zostaną również kolejne sklepy partnerskie, które będą mogły czerpać korzyści ze współpracy z Bricomarché w obszarach, takich jak zaopatrzenie w stałe gamy produktów czy promocje.

Bricomarché również stawia na e-commerce i rozwija sieć swoich autorskich boksów do odbioru zamówień. Obecnie przy sklepach sieci działa ponad 90 Bricomatów, czyli specjalnych maszyn, w których klienci mogą odebrać produkty zamówione online, a w następnych miesiącach dołączą do nich kolejne.

Pod koniec 2021 roku zadebiutowała aplikacja mobilna, wspierająca program „Moje Bricomarché”. W ciągu ostatnich szczęściu miesięcy do programu dołączyło w sumie 340 tys. użytkowników, którzy dokonują średnio aż 80 tys. transakcji z kartą miesięcznie.

Plany Muszkieterów na drugie półrocze

Wśród priorytetów Grupy Muszkieterów na najbliższe miesiące są: przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza modernizacja obiektów według nowego konceptu, inwestycje w obszarach e-commerce oraz IT, a także stałe ulepszanie już dostępnych narzędzi i prace nad nowymi rozwiązaniami.

- Jesteśmy świadomi wyzwań, które czekają nas w drugiej połowie roku w każdym segmencie rynku, na którym operujemy. Trudna sytuacja w branży budowlanej, spowodowana m.in. znacznym wzrostem kosztów materiałów, utrudnienia w łańcuchu dostaw, silna presja inflacyjna negatywnie wpływająca na konsumpcję i w końcu sytuacja na rynku paliw – te czynniki będą oddziaływać na nasz biznes. Jednak jesteśmy przekonani, że dzięki na bieżąco podejmowanym działaniom, w tym jeszcze lepszemu pozycjonowaniu cen, będziemy w stanie bronić siły nabywczej konsumentów - podsumowuje Marc Dherment.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum