Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Grupa Żywiec: Wydarzenia sportowe wpłyną na wzrost sprzedaży piwa

Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce ustabilizuje się w wyniku pozytywnego wpływu dużych wydarzeń sportowych - poinformowała spółka w raporcie.
Reklama

-Spodziewamy się że w 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce ustabilizuje się w wyniku pozytywnego wpływu dużych wydarzeń sportowych. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów surowców i opakowań oraz dalszego wzrostu inflacji w Polsce.
Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. będzie kontynuować strategię budowania wartości poprzez silne marki, innowacje, poprawę dystrybucji i obsługi klientów oraz odpowiadania na potrzeby konsumentów - czytamy w piśmie prezesa zarządu spółki do akcjonariuszy.

W 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. wypracowała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 334 milionów złotych, co stanowi wzrost o 1,8% w porównaniu do kwoty 328 milionów złotych w 2016 roku. Zysk netto za okres wyniósł 259 milionów złotych.

Przychody ze sprzedaży produktów Grupy Kapitałowej Żywiec wyniosły 2 232 miliony złotych. Zysk brutto, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych, wzrósł o 1,6% i osiągnął wartość 313 milionów złotych w 2017 roku w porównaniu do wartości 308 milionów złotych w 2016 roku.

W 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. wdrożyła strategię budowania wartości poprzez silne marki, szczególnie w segmencie premium, innowacje w ofercie produktowej oraz w procesach, inwestycje w aktywności komercyjne skoncentrowane na wartości oraz dalszą poprawę efektywności wewnętrznej i utrzymanie modelu niskich kosztów. Zgodnie z tą strategią, w porównaniu do zeszłego roku, Spółka zwiększyła marżę, przychody na hektolitr piwa i utrzymała zakładany poziom przychodów z portfolio premium. Przychody wzrosły także w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży.

W 2017 roku sprzedaż piwa w Polsce spadła o 3% w ujęciu ilościowym w porównaniu do roku 2016 głównie z powodu złych warunków pogodowych w sezonie oraz braku dużych wydarzeń sportowych, które pozytywnie wpłynęły na sprzedaż w okresie porównawczym. W wyniku niesprzyjających warunków rynkowych oraz celowego ograniczenia aktywności promocyjnej w nisko-rentownych kanałach sprzedaży, Grupa Kapitałowa Żywiec sprzedała w tym czasie 11 236 tys. hl piwa, co oznacza spadek o 3,9% w porównaniu z rokiem 2016 (11 689 tys. hl).

Spadek przychodów netto Grupy jest konsekwencją niższej sprzedaży piwa oraz sprzedaży spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w lutym 2016 roku. Sprzedaż biznesu dystrybucyjnego nie wpłynęła na wysokość marży Grupy Żywiec, ale obniżyła wysokość przychodów.
Kontynuując strategię koncentracji na kluczowych obszarach Biznesu, po sprzedaży Distribev Sp. z o.o. Grupie Orbico oraz pełnym wydzieleniu na zewnątrz usług transportowych i likwidacji spółki Trans Trade Żywiec Sp. z o.o., w 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec sprzedała udziały w sieci franczyzowej Piwiarnia Warki firmie Sfinks. To kolejny krok, który pozwoli Spółce skupić się w pełni na warzeniu doskonałego piwa i budowaniu marek.

W 2017 roku Spółka utrzymała dyscyplinę kosztową. Dalsze pozytywne efekty przyniosła przeprowadzona w ostatnich latach restrukturyzacja ukierunkowana na obniżenie bazy kosztowej. Spółka kontynuowała także wysiłki na rzecz zwiększania efektywności i elastyczności wewnętrznej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum