Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Grzegorz Smereka, Impel: Bezpieczeństwo buduje pozytywne doświadczenie zakupowe

W ciągu najbliższych lat jednym z najważniejszych dla klientów czynników będą pozytywne doświadczenie zakupowe. Firmy outsourcingowe mogą pomagać galeriom i sklepom w budowaniu tych doświadczeń – mówił Grzegorz Smereka, wiceprezes Impel System Sp. z o.o., dyrektor grupy produktowej Cleaning, Grupa Impel, podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

- Wiele badań wskazuje, że w ciągu roku i dwóch to co będzie wyróżniało galerie, sklepy i marki to wrażenia klienta. Według badań jednego z wiodących zarządców w kraju, do 2025 roku aż 2/3 powierzchni sklepowych będzie przeznaczona na budowanie pozytywnych doświadczeń klienta – mówił Grzegorz Smereka.

Jak zauważył, w obecnej sytuacji obostrzeń sklepy wciąż mogą być otwarte. - Z naszych obserwacji wynika, że wizyta w sklepie to nadal forma spędzania wolnego czasu. Zachowanie dystansu, czystości na półkach czy w przymierzalni ma duże znaczenie. Zasady bezpieczeństwa, warunki sanitarne to teraz jedno z kryterium wyboru miejsca zakupów przez klientów - dodał.

Podkreślił, że chodzi tu nie tylko o bezpieczeństwo, które zapewni zarządca sklepu, ale też to, które tworzą inni kupujący. - W sytuacji, kiedy mamy 25 tys. zachorowań dziennie, zaufanie do postaw innych kupujących jest kluczowe dla przyszłości handlu stacjonarnego. Niezbędne będzie wyposażenie właścicieli i personelu sklepu w narzędzia, które pozwolą lepiej egzekwować prawo, w którym funkcjonujemy – mówił. - Wyposażamy klientów i pracowników np. w środki do dezynfekcji, rękawiczki, ale nie wyposażamy ich w narzędzia, które zakażą wstępu do sklepu galerii osobie, która bagatelizuje wymogi sanitarne – kontynuował Grzegorz Smereka.

Wiceprezes Impel System przypomniał, że wielu klientów spółki korzysta z usług ochrony. Jego zdaniem, służby ochrony mogłyby mieć wpływ na ograniczenie transmisji wirusa i na komfort kupujących, jeśli miałyby dostęp do odpowiednich narzędzi.

- Myślę, że niezbędne jest przygotowanie wytycznych, jak weryfikować osoby, które brak maseczki traktują jako formę buntu. Z naszego doświadczenia wynika, że coraz częstsze są utarczki miedzy klientami którzy bagatelizują wymogi sanitarne i kupującymi, którzy mają wysoką świadomość ryzyk. To pokazuje, że wysiłki, które podejmuje cała branża mogą tracić na znaczeniu – choć sami stosujemy się do zasad, to jednak nie zawsze mamy narzędzia by te zasady wyegzekwować od innych – tłumaczył Grzegorz Smereka.

Wiceprezes Impel System zdradził, że z powodu sytuacji związanej z pandemią Impel zaczął świadczyć nowe usługi, przede wszystkim mające na celu wsparcie pracowników, np. usługi inwentaryzacji czy rozładunku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum