Grzegorz Zawierucha twarzą kampanii "Polskie mięso karmi zmysły"

Tegoroczna odsłona kampanii to kontynuacja promocji polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego oraz ich przetworów. Jej nadrzędnym celem jest informowanie konsumentów o walorach odżywczych i istotnej roli mięsa w codziennej diecie.
- Konsumenci wciąż nie mają wystarczających informacji, popartych rzetelnymi opiniami ekspertów na temat wpływu spożycia mięsa na prawidłowe odżywianie człowieka, jakości oraz zrównoważonej hodowli mającej istotny wpływ na ochronę środowiska. W naszej kampanii chcemy podkreślić wyjątkową jakość polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego. Chcemy zwiększyć wiedzę konsumentów na temat walorów odżywczych mięsa w zbilansowanej diecie – mówi Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso.
Kampania Polskie Mięso Karmi Zmysły
Komunikacja V edycji kampanii przebiegająca pod hasłem POLSKIE MIĘSO KARMI ZMYSŁY pokazuje, że polskie mięso karmi wszystkie zmysły: wyglądem, smakiem, aromatem, ale też dźwiękiem, który wydaje podczas smażenia czy grillowania oraz tym, jak jego struktura zmienia się w dotyku podczas różnych metod obróbki termicznej. Organizatorzy kampanii pokazują, skąd bierze się smak mięsa, co wpływa na jego aromat, jak wybierać, przechowywać, gotować i serwować polskie mięso, aby stanowiło prawdziwą ucztę dla zmysłów.
Ambasadorem tegorocznej edycji kampanii został kucharz Grzegorz Zawierucha.
Kampania dostarcza również dużo wiedzy merytorycznej - m.in. o tym, że doskonała jakość polskiego drobiu oraz wieprzowiny zaczyna się już w miejscu hodowli, o kontrolowanym, stale udoskonalanym, procesie produkcji z zachowaniem troski o dobrostan zwierząt. Przekaz skoncentrowany jest też na korzystnych aspektach spożywania mięsa drobiowego oraz wieprzowego. Wskazuje również na istotę obróbki termicznej mięsa, w taki sposób, by zachowało swoje smakowe i odżywcze właściwości.
W kampanii biorą udział uznane i cenione ekspertki: po raz kolejny już prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, specjalistka w obszarze trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Ekspertką kampanii „Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje” jest również dietetyczka dr Wanda Baltaza.
- Nadrzędną misją i moim celem w tej kampanii jest zainicjowanie i podjęcie merytorycznej dyskusji opartej o źródłowe dane pochodzące z wyników badań, dotyczących spożywania mięsa, jego właściwości odżywczych i korzyści dla organizmu człowieka, jego rzeczywistej wartości, wyjątkowych właściwości smakowych i tekstualnych - mówi prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka.