Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

H&M ma poważny problem wizerunkowy

Kilka dni temu w internecie rozpętała się afera, a media społecznościowe zalała fala krytycznych komentarzy pod adresem firmy odzieżowej H&M. Punktem zapalnym stało się umieszczone w internecie zdjęcie czarnoskórego chłopca ubranego w bluzę tej marki z napisem „Najfajniejsza małpka w dżungli”. Firmę oskarżono o rasizm, ta niemal natychmiast przeprosiła, usunęła kontrowersyjne zdjęcie, zapowiedziała że nie będzie sprzedawać tej bluzy w USA, wycofała ją z innych sklepów. W RPA musiała czasowo zamknąć swoje sklepy, po tym jak były demolowane przez protestujących w związku z zaistniałą sytuacją - czytamy na Wirtualnemedia.pl.
Reklama

W środę H&M ogłosiło, że powołuje na stanowisko globalnego lidera ds. różnorodności i integracji Annie Wu - po to, by podobnym sytuacjom zapobiec w przyszłości. 

Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert ds. marketingu nie sądzi, by firma H&M propagowała rasizm. Uważa, że zaistniała sytuacja mogła być wynikiem albo czyjegoś marnego dowcipu, zwykłej pomyłki, bezmyślności ale może i celową prowokacją, która wymknęła się spod kontroli. Przyznaje, że w tej kryzysowej sytuacji H&M postępuje zgodnie z regułami sztuki zarządzania w kryzysie - przyznali się do błędu, przeprosili, wycofali produkt ze sprzedaży, powołali pracownika, który ma się przyglądać procesom. - Myślę, że firma powinna uczulać swoich pracowników na napisy jakie zamieszczane są na odzieży, tak by unikać zbędnych prowokacji. W zakresie komunikacji zewnętrznej ich działanie jest standardowe, na pewno powinni więcej uwagi poświęcić swoim pracownikom i procesom w tym zakresie - podpowiada rozmówca portalu Wirtualnemedia.pl.

Czytaj więcej na: www.wirtualnemedia.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum