Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

H&M oraz Inditex rosną. Czy czwarta fala zahamuje sprzedaż?

Po półtora roku kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, Inditex i H&M Group, dwa największe światowe holdingi modowe, znajdują się na przedepidemicznej trajektorii wzrostu. Inditex ustanowił nawet rekord sprzedaży w trzecim kwartale: sprzedaż wyniosła 7,4 mld euro, o 10 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku.
Reklama
  • Rekordową sprzedaż w trzecim kwartale zanotował Inditex, spółka-matka Zary: sprzedaż była o 10 proc. lepsza w porównaniu z 2019 r.
  • H&M również powrócił do poziomów sprzed pandemii.


Z powrotem w grze

Sprzedaż kwartalna H&M wyniosła 57 mld koron szwedzkich (5,5 mld euro), czyli o 6 proc. więcej niż w 2019 roku. W całym roku podatkowym, który w przypadku H&M trwa od grudnia do końca listopada, szwedzka grupa zanotowała 199 mld koron (19 mld euro) sprzedaży, o 6 proc. więcej niż w 2020 roku.

To jeszcze nie koniec

Ostatni kwartał roku wydaje się zbiegać z czwartą falą pandemii, więc ożywienie na modowym rynku może być krótkotrwałe. Odzieżowi giganci szukają sposobów na utrzymanie wzrostów. W Inditeksie Marta Ortega, córka założyciela Amancio Ortegi, obejmie stanowisko prezesa zarządu, a Óscar García Maceiras zostanie nowym dyrektorem generalnym.

Maceiras mocno wierzy w pionowo zintegrowany model Inditeksu, w którym firma kontroluje zarówno produkcję, jak i dystrybucję odzieży. Wzmocniłoby to również ofertę online, ponieważ handel elektroniczny i sklepy fizyczne są monitorowane w ten sam sposób i na tej samej platformie informatycznej.  W ciągu dziewięciu miesięcy poprzedzających koniec października Inditex sprzedał w internecie o 28 proc. więcej niż w 2020 r. i dwa razy więcej niż w 2019 r.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.