Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

H&M w tym roku zamknie ponad 100 sklepów. Ubiegłoroczne cięcia już się opłaciły

Modowy gigant H&M w zeszłym roku zwiększył swój zysk dziewięciokrotnie. Rentowność była najlepsza od lat, a sprzedaż wróciła do poziomu sprzed pandemii. Nadszedł więc czas na wyznaczenie nowych celów.
Reklama

W ostatnim kwartale ub. r sprzedaż H&M wzrosła o 8 proc. z wyłączeniem efektów kursowych. W ciągu całego roku sprzedaż netto wzrosła o 6 proc., do 199 mld koron (19 mld euro). Szczególnie spektakularny był wzrost zysku - w czwartym kwartale 2021 zysk netto wzrósł o 86 proc. W całym roku obrotowym zysk netto był aż dziewięciokrotnie wyższy niż rok wcześniej.

Oczywiście ma to związek ze słabą bazą porównawczą w 2020 roku. Wtedy zysk wyniósł jedynie 1,2 mld koron szwedzkich (110 mln euro), w porównaniu do 11 mld koron (1 mld euro) obecnie. Mimo to jest to najlepszy zysk od lat. Stało się tak również dzięki redukcji kosztów i zamknięciom sklepów. W ubiegłym roku zamknięto ponad 200 placówek.

H&M chce podwoić sprzedaż

H&M z optymizmem patrzy w przyszłość i wyznacza śmiałe cele: chce podwoić sprzedaż do 2030 roku. W dłuższej perspektywie chce też powrócić do dwucyfrowych rocznych wzrostów. Analitycy uważają jednak, że w tym czasie wzrost o około 50 proc. jest możliwy do zrealizowania. Ten cel będzie trudny do pogodzenia z ambicjami firmy w zakresie zrównoważonego: ślad węglowy musi zmniejszyć się o połowę w tym samym okresie.

Aby osiągnąć te cele, H&M zainwestuje w tym roku dodatkowy miliard euro, głównie w technologię, łańcuch dostaw, energię odnawialną i zrównoważone materiały. Niezbędne są również dalsze cięcia: szwedzka grupa planuje w tym roku zamknąć 120 sklepów netto, głównie w Europie. Modowy gigant chce również zredukować niesprzedane zapasy, koszty i przeceny.

W tym roku H&M wchodzi ze sklepami stacjonarnymi na sześć nowych rynków. Są to: Ekwador, Kosowo i północna Macedonia, a także poprzez franczyzę, Kostaryka, Gwatemala i Kambodża. Sklepy online w tym roku pojawią się w takich krajach, jak Białoruś, Kolumbia, Kazachstan, Peru i Ukraina.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.