Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Hakerzy podszywają się pod kurierów, żeby wykraść dane konsumentów

Hakerzy coraz chętniej podszywają się pod kurierów zaufanych firm, jak m.in. Amazon, DHL czy FedEx, i wysyłając fałszywe maile na temat przesyłek próbują zmusić internautów do ujawnienia danych osobowych i finansowych - ostrzegają eksperci ds. cyberbezpieczeństwa.
Reklama

Jak ostrzegają eksperci ds. bezpieczeństwa cybernetycznego, rośnie liczka kampanii phishingowych, w których hakerzy podszywają się pod zaufanych dostawców, takich jak Amazon, DHL czy FedEx i wysyłają do użytkowników maile np. z prośbą o podanie danych płatniczych lub osobowych.

Zjawisko to nasila się głównie w czasie wyprzedaży online. Jak podają analitycy z firmy Check Point, tylko w okresie listopadowych wyprzedaży Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku liczba tego typu oszustw wzrosła o 440 proc. Ponad połowa (56 proc.) fałszywych maili podszywała się pod monity firmy DHL, 37 proc. hakerów podawało się za kurierów Amazona a 7 proc. za FedEx.

"Hakerzy próbują wykorzystać każdą nadarzającą się okazję, by zwiększyć swoje zyski, dobrym tego przykładem jest drastyczny wzrost kampanii phishingowych w okresie przedświątecznych wyprzedaży. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na maile, w których proszeni jesteśmy o podanie lub potwierdzenie naszych danych. Nawet autentycznie wyglądający komunikat o przesyłce może być skrupulatnie przygotowaną akcją cyberprzestępczą" - mówi Wojciech Głażewski z Check Pointa.

Szacuje się, że w tym roku podczas wyprzedaży Black Friday, tylko w Stanach Zjednoczonych, konsumenci wydali ok. 9 mld dol. na zakupy online; to o 21,6 proc. więcej niż rok wcześniej. W drugim kwartale tego roku Polacy wydali na zakupy online 5 mld zł. (PAP)

jowi/ mam/

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum