Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Halloween - biznes dla sieci, kłopot dla środowiska

Co roku w połowie października sieci handlowe. lokale gastronomiczne i sklepy przebijają się w pomysłach na efektowną i pomysłową ofertę "halloweenową".
Reklama

Halloween to dzisiaj już nie tylko zabawa ale i biznes - w USA porównywalnym z Bożym Narodzeniem, a w Polsce o znacznie mniejszym znaczeniu. Wyliczeń dotyczących polskiego rynku jeszcze nie ma, ale w USA w 2020 roku 148 mln Amerykanów wydało z tej okazji ponad 8 mld dolarów, czyli blisko 32 mld złotych - informuje nj24.pl.

Dynie stają się coraz bardziej popularne w Polsce. Według danych Eurostatu w całej Unii Europejskiej w 2019 roku na około 25 tys. ha uprawiano dynie.

Jak informuje Freshplaza Polska zajmuje piąte miejsce w rankingu producentów dyni w UE z 68,5 tys. ton produkcji, czyli o 3% mniej rok do roku, podczas gdy według danych Eurostatu powierzchnia uprawy dyni w Polsce systematycznie rośnie. W 2019 roku uprawiano je w Polsce na 1,8 tys. ha, czyli o 6,5% więcej rok do roku. Zmieniające się warunki klimatyczne w ostatnich latach mają duży wpływ na poziom zbiorów dyni.

Polski eksport dyń stanowi zaledwie 0,2% światowego eksportu, zajmując 25 miejsce w światowym eksporcie. Polskie dynie można znaleźć w Niemczech, Belgii i na Słowacji i są to także pierwsze trzy kierunki eksportu polskich dyń.

Halloween - ma na całym świecie zarówno wielu zwolenników jak i przeciwników. Na świecie w związku z Halloween co roku marnuje się tysiące ton dyń, które zamiast do konsumpcji trafiają na śmietnik - informuje Instytut Ochrony Środowiska. W Polsce skala tego zjawiska nie jest znana, ale uprawa dyni z roku na rok rośnie.

całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.