Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Hamulce procesu sprzedaży

Czarne skrzynki to w sprzedaży, coś co hamuje nasze działania sprzedażowe. To ukryte przekonania, które powstają w wyniku rozmów z klientami, działań marketingowych konkurencji oraz innych członków własnego zespołu. Przyjmujemy zasłyszane negatywne opinie dotyczące naszych produktów i stają się one naszymi. Zaczynami się z nimi utożsamiać obniżając swoją siłę sprzedażową. Często nie zdajemy sobie w ogóle sprawy, że te myśli w pewnym momencie zagościły w naszych głowach - przekonuje Mateusz Majchrzak, konsultant firmy Hoffmann Consulting.
Reklama

Wpływ kolegów/koleżanek w pracy
Bardzo szybko przejmujemy postawy wobec produktów od ludzi, z którymi pracujemy. W pewnym sondażu Instytutu Gallupa, wyszło, że jedynie 13% niezaangażowanych pracowników rekomendowałoby produkty swojej firmy własnym znajomym.

Opinie klientów
Wystarczy, że dwóch Klientów powie nam: „Ale te spodnie są drogie”, byśmy przyjęli to za pewnik. Nasze mózgi są wyczulone na negatywne, kąśliwe komentarze – od razu je wyłapujemy i zapamiętujemy. Szybciej niż pozytywne. W psychologii nosi to nazwę dominacji myślenia negatywnego, czyli w skrócie: złe jest ważniejsze od dobrego dla naszego mózgu.

Własne niezweryfikowane przekonania i stereotypy
Często u sprzedawcy pojawia się pierwsza automatyczna myśl: „Ten wygląda na biednego – on tu i tak nic nie kupi, więc po co mam się męczyć”. Jednak intuicyjne przekonania sprzedawcy mogą okazać się błędne, bo wielu zamożnych klientów nie musi nikogo przekonywać do swojego wysokiego statusu materialnego. Oni go po prostu mają, tak samo jak duże zasoby gotówki, które mogą wydać u nas lub u konkurencji. Wiele zależy od przełamania stereotypowego myślenia sprzedawców o potencjalnych klientach.

Firma Hoffmann Consulting od 16 lat szkoli sprzedawców i kierowników w branży detalicznej, podnosząc mierzalne wskaźniki, takie jak ilość sztuk na paragon czy wartość koszyka.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum