Handel detaliczny narażony na cyberkradzieże
Branża handlu detalicznego jest jedną z trzech głównych gałęzi przemysłu w największym stopniu narażonych na działania cyberprzestępców. Bezpieczne zakupy są wciąż możliwe dzięki odpowiedniemu planowaniu i technologiom.
- Najwięcej przypadków cyberkradzieży w sektorze detalicznym notuje się w USA. Te najbardziej spektakularne dotyczą firm TJX (właściciela sklepów T.K. MAXX), sieci restauracji fast food Subway czy Barnes & Noble, jednego z największych sklepów internetowych na świecie. Naruszenie bezpieczeństwa sieci bezprzewodowych w wyżej wymienionych sklepach, włączając w to systemy punktów sprzedaży (POS) oraz czytniki kart kredytowych, spowodowało zagrożenie dla posiadaczy kart kredytowych. Stworzyło również olbrzymie ryzyko utraty informacji umożliwiających osobistą identyfikację pracowników oraz przyniosło olbrzymie straty finansowe dla sprzedawców - mówi Mariusz Rzepka, Fortinet Territory Manager na Polskę, Białoruś i Ukrainę.
- W ramach zaawansowanej strategii bezpieczeństwa, przedsiębiorstwa detaliczne powinny zastanowić się nad swoimi możliwościami w zakresie wdrożenia rozwiązań dla zabezpieczenia sieci, które będą wszechstronne oraz ekonomiczne. Aby zmierzyć się ze współczesnym problemem skomplikowanych zabezpieczeń w sklepach, należy uwzględnić następujące elementy: wysoką wydajność w celu poprawy obsługi klienta, kompleksową ochronę dla sklepowych sieci bezprzewodowych, migrację w stronę sieci publicznych w celu obniżenia kosztów, wprowadzenie innowacyjnych usług w sklepie oraz zgodność z PCI-DSS - jako że w wewnętrznych sieciach sklepowych dokonywane są transakcje kartami płatniczymi, należy spełnić wymagania w zakresie zgodności ze standardem PCI. Monitoring zabezpieczeń i wykrywanie nieautoryzowanych działań to wyraźne wymogi tego standardu. To bardzo ważne, aby sprzedawcy byli w stanie analizować zachowanie użytkowników i urządzeń w wewnętrznej sieci sklepowej oraz reagować na wszelkie zagrożenia. Funkcje rejestrowania zdarzeń, analizy i raportowania są niezbędne do umożliwienia przedsiębiorstwom wykazania zgodności z PCI DSS oraz innymi regulacjami - dodaje Mariusz Rzepka.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 09:58 Wyniki Tesco w Polsce jako działalność zaniechana. Sprzedaż poniżej 5 mld zł
- 09:58 Jeszcze w tym roku pojawi się kilkanaście nowych hubów logistycznych InPostu
- 09:49 Christine Granville wprowadza zegarki z paskami wykonanymi ze skórek jabłek
- 09:40 Dziś możliwe kolejne decyzje w sprawie obostrzeń epidemicznych
- 09:33 Firmy cateringu dietetycznego korzystają na wzroście rynku
- 09:00 Poczta Polska planuje zainwestować w kolejne sortery paczkowe
- 08:58 Posłanka chce, aby na butelkach widniały napisy informujące o szkodliwości...
- Wt 19:09 Oszuści wyłudzają dane i pieniądze poprzez portal sprzedażowy
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.