Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Handel mierzy się ze słabym popytem, ale stawia na wzrost przychodów

Jak wynika z badania International Business Report prowadzonego przez Grant Thornton (w 35 krajach świata, w tym w Polsce), przedsiębiorcy z Polski z dużymi nadziejami patrzą na rozwój swoich firm. Odsetki przedsiebiorstw, które w 2015 r. spodziewają się wzrostu obrotów, eksportu i zyskowności, są obecnie najwyższe przynajmniej od 2008 r. - wynoszą odpowiednio 42%, 33% i 33% (wszystkie procenty w opracowaniu ujmowane są jako odsetek odpowiedzi pozytywnych pomniejszony o odsetek negatywnych).
Reklama
Jednak jeśli spojrzymy na sytuację w poszczególnych sektorach, widać, że sprawa nie jest już tak jednoznaczna. Nastroje przedsiębiorców
w przemyśle są znacznie lepsze niż te panujące w handlu. Różnice widać nie tylko w prognozowanym rozwoju firm, ale także w przyjmowanej przez nie strategii i doborze narzędzi, jakimi chcą osiągać swoje cele. Przemysłowcy widzą rok 2015 w znacznie bardziej różowych barwach niż przedsiębiorcy z sektora handlowego. W pierwszej grupie ponad połowa ankietowanych firm spodziewa się wzrostu rentowności (52% wskazań „netto") i inwestycji (53%), a w drugiej tylko co trzecia firma (odpowiednio 38% i 30%). Przedsiębiorstwa przemysłowe w większym
stopniu niż firmy handlowe koncentrują się na „śrubowaniu" rentowności poprzez zwiększanie wydajności (68% wskazań w przemyśle wobec 43% w handlu). Sektor handlowy natomiast stawia sobie za cel przede wszystkim wzrost przychodów, tzn. stara się zwiększać skuteczność swoich
działów handlowych (56% w handlu wobec 47% w przemyśle). Odmienna sytuacja rynkowa firm przemysłowych i handlowych sprawia, że różnią się także bariery, z jakimi obie grupy muszą się mierzyć. W handlu zdecydowanie najważniejsza jest bariera słabego popytu (39% wskazań w handlu, 31% w przemyśle). Choć jest ona istotna również w przemyśle, to dla handlu ma ona większe znacznie. Przemysł natomiast w większym
stopniu niż handel musi mierzyć się z problemem niedoboru rąk do pracy (26 proc. w przemyśle wobec 16 proc. w handlu) - komentuje Bartosz Uchman, dyrektor zespołu doradztw dla branży handel detaliczny i hurtowy w Grant Thorton.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.