Handel na Facebooku szansą dla mniejszych sklepów

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 12 stycznia 2011 10:25

2011 rok ma być przełomowy także pod względem całkiem nowych technik ułatwiających zakupy w sieci - prognozuje Dziennik Gazeta Prawna.

Dziś rynek sklepów on-line jest mocno rozdrobniony, z przewagą podmiotów bardzo małych i bardzo młodych. Z raportu "E-commerce 2010" wynika, że 1/3 polskich e-sklepów jest obsługiwana przez zaledwie dwie osoby, tylko co dwudziesty funkcjonuje dłużej niż 10 lat, a blisko połowa ma w swojej ofercie do tysiąca produktów. Dwa na trzy sprzedają dodatkowo na aukcjach, a prawie połowa ma swoje tradycyjne punkty w realu - informuje "DGP".

W tym roku na rynku szykują się spore zmiany. Najgorętszy trend dotyczy wykorzystania social commerce, czyli wykorzystanie serwisów takich jak Facebook do promowania sklepów internetowych oraz wprowadzenie prezentacji wideo produktów. Zdaniem ekspertów handel internetowy na Facebooku to trampolina dla małych sklepów lub sklepów rodzinnych, które docierają do określonej niszy, unikalnej i wyraźnie zdefiniowanej grupy odbiorców.

Drugi trend, czyli prezentacje wideo, są już uważane za konieczność mającą zapewnić konsumentom lepszą prezentację oferty - czytamy w dzienniku.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6877
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.