Handel płaci sporo za prąd. Jak radzi sobie z tym Dino?

Jak firma radzi sobie z wysokimi kosztami energii elektrycznej? Przede wszystkim stawia na zielone źródła.

Czytaj więcej
Warunki pracy w Dino się poprawią?
Czytaj więcej
Dino wciąż rośnie. Nowe sklepy i magazynDino pisze, że oszczędne i racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi jest wpisane w kulturę organizacyjną spółki, a realizowana strategia za cel stawia stopniowe ograniczanie wpływu działalności Grupy Dino Polska na środowisko naturalne.
1 763 sklepów Dino z panelami fotowoltaicznymi
W 2023 r. Dino Polska kontynuuje montaż paneli fotowoltaicznych na dachach marketów Dino, dzięki czemu zapotrzebowanie Grupy na energię elektryczną w coraz większym stopniu jest zaspokajane z odnawialnych źródeł energii. W I kwartale 2023 r. liczba marketów Dino posiadających własne instalacje fotowoltaiczne zwiększyła się o 62 do 1 763, a łączna moc tych instalacji wzrosła do 68,2 MW. W tym samym czasie Grupa Dino wygenerowała 7,6 GWh energii elektrycznej ze słońca, a w analogicznym okresie 2022 r. 5,1 GWh
2,2 tys. sklepów Dino. Jak obniżyć koszty stałe?
W I kw. 2023 r. Dino Polska uruchomiła 54 nowe sklepy. Na koniec marca 2023 r. sieć Dino obejmowała 2 210 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 869,4 tys. m kw. (+18,0% r/r). Rok wcześniej, w I kw.
Dino Polska uruchomiła 66 sklepów.
Kluczowy dostawca paneli do Dino
Przypomnijmy, w 2020 roku Dino Polska podpisało umowę na instalację pierwszych 200 instalacji PV z firmą Esoleo, która jest spółką z Grupy Polsat Plus. W 2022 roku dyskont zawarł kolejną umowę, która obejmuje 300 kolejnych instalacji, za których montaż odpowiedzialna jest spółka Esoleo. Moc zainstalowanych paneli sięgała około 14 megawatów (MW), dzięki czemu w skali rocznej Dino Polska mogło wtedy wygenerować około 14 GWh energii elektrycznej.