Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste (relacja + zdjęcia)

Relacje w łańcuchu dostaw, cele zrównoważonego rozwoju, edukacja konsumenta, także najmłodszego, sposoby na zmniejszanie marnowania żywności, trendy roślinne, wpływ na środowisko oraz CSR w obszarze pracowniczym – o tych tematach rozmawiali uczestnicy debaty "Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste" podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.
Reklama

Ewa Gayny, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w grupie spółek Danone podkreśliła, że relacje w łańcuchu dostaw to coś więcej niż współpraca biznesowa.

– Relacje są oparte na wspólnocie postaw i społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat 70. w Danone zdajemy sobie sprawę, że nasza odpowiedzialność nie kończy się na drzwiach fabryki czy biura. Cały łańcuch dostaw – od dostawcy po odbiorcę naszych produktów – powinien być oparty na wartościach. I u nas tak się dzieje. Jeżeli nasze cele biznesowe współgrają z celami zrównoważonego rozwoju ONZ, to oznacza, że chcemy, aby partnerzy biznesowi dzielili z nami tę optykę. Chcemy mieć pewność, że nasi partnerzy pracują na tych samych wartościach w codziennej swojej pracy. Pracujemy w oparciu o kodeks etyki biznesu. Łączymy się w działaniach społecznych i tworzymy z innymi podmiotami wspólne projekty – podsumowała.

Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej wskazała, że odpowiedzialność producentów piwa zaczyna się tam, gdzie uprawiane są surowce i pobierana woda, a kończy na półkach sklepowych i poziomie konsumenta.

– Każdy producent jest odpowiedzialny za własny produkt. Piwo nie jest dla wszystkich. Są pewne grupy, które nie powinny po nie sięgać. Chcemy przestrzegać tych zasad i pracujemy nad tym, żeby dzieci nie kupowały piwa i innych tego typu produktów. Dlatego m.in. przed dużymi wydarzeniami, które obsługujemy – jak Pol'and Rock – uczymy naszych partnerów, jak odmawiać sprzedaży alkoholu nieletnim i osobom w stanie nietrzeźwym – mówiła.

– Tworzymy strefy „Sprawdź promile”, zapraszamy także do zabaw z alkogoglami, po to, żeby ludzie zobaczyli, w jaki sposób człowiek zachowuje się pod wpływem alkoholu. Robimy to zawsze wspólnie z partnerami. To jest ten łańcuch dostaw, o którym mówimy, nigdy nie działamy sami, budujemy partnerstwa, wspólne projekty, ponieważ one przynoszą wymierne korzyści – dodała.

Edyta Ziajowska dyrektor sprzedaży Edenred Polska tłumaczyła, że programy lojalnościowe doskonale wpisują się w strategię firm oraz w działania marketingowe i sprzedażowe, a z badań wynika, że sięga po nie ponad 90 proc. przedsiębiorstw.

Pełna relacja

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.