Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Handel transgraniczny wyzwaniem dla sektora e-commerce

Handel transgraniczny jest popularny wśród 90 proc. e-konsumentów. Oznacza to, że dziewięciu na dziesięciu e-klientów w pewnym momencie dokonało zakupu w kraju innym, niż ich własny - wynika z opublikowanego niedawno raportu "Global Online Shopping Study 2014" przygotowanego przez Pitney Bowes.
Reklama
Prawie 40 proc. e-konsumentów z całego świata dokonało przynajmniej raz zakupów online w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii lub Niemczech, trzech czołowych zachodnich rynkach e-commerce. Oznacza to, że małe i średnie przedsiębiorstwa w tych krajach mają przewagę konkurencyjną w stosunku do reszty światowych firm przy sprzedaży swoich produktów lub usług w Internecie.

Badanie pokazuje, że najchętniej za granicami kupują Australijczycy (63 proc. e-konsumentów), potem Kanadyjczycy i Rosjanie (po 54 proc.). Co zaskakuje w raporcie, konsumenci z Azji również często korzystają z zachodnich sklepów online. Udział handlu transgranicznego w poszczególnych krajach azjatyckich przedstawia się następująco: Korea Południowa (21 proc.), Chiny (19 proc.), a potem Indie i Japonia (po 15 proc.).

Według wspomnianego badania, największą barierą dla zakupów w innych krajach są wysokie koszty wysyłki (68 proc. respondentów wskazało tę odpowiedź). Kolejną przeszkodą są wysokie opłaty celne i podatki (58 proc. odpowiedzi) oraz długie terminy dostawy (42 proc. odpowiedzi). Inne czynniki mające znaczenie dla kupujących to brak bezpieczeństwa, ryzyko oszustwa i niewystarczająca ochrona danych - tylko połowa (46 proc.) e-klientów nie obawia się oszustw w trakcie międzynarodowych zakupów.

- Podczas gdy wykorzystanie dronów w dostawie to bardzo odległy w czasie temat, zdecydowanie zbyt mało mówi się o bieżących wyzwaniach logistycznych, jak właśnie handel transgraniczny. Zgodnie z tym, co pokazują statystyki, na rynku jest ogromne zapotrzebowanie na usługi cross-border, które póki co są mało zadowalające dla konsumentów pod względem jakości, szybkości i ceny - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Zdaniem szefa spółki, może okazać się, że sojusze operatorów logistycznych nie będą wystarczająco skuteczne, aby na dużą skalę oferować tego typu dostawy. Jak tłumaczy, kluczem do sukcesu jest zbudowanie rozległej i funkcjonalnej sieci transgranicznej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.