Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Handel w rozkroku. Od "sprzedawać więcej" do "sprzedawać lepiej"

Jeszcze nigdy handel nie musiał pogodzić ze sobą tylu sprzecznych oczekiwań co do swojej roli. Od wielu lat maksymą detalu było "sprzedać więcej". Od kiedy jednak tematem numer jeden stał się klimat, handel stara się zmienić swój sposób myślenia na "sprzedać lepiej". Na razie jednak nie do końca wiadomo co to by miało znaczyć.
Reklama

Minimalizm kontra 3 w cenie 2

Od kiedy Marie Kondo przekonała nas, że możemy pokłonić się większości posiadanych w szafie rzeczy i żyć tylko z kilkoma uniwersalnymi zestawami. nasze szafy coraz częściej pełnią rolę wyrzutów sumienia a nie garderoby. Handel złapał się idei minimalizmu jak szansy na odkupienie i zaczął promować kupowanie rzeczy uniwersalnych, drogich i dobrej jakości, które mają starczyć na na długo. Okazało się jednak, że w czasach fast fashion hasło to nie ma tak wielu zwolenników, żeby handel mógł się nim wyżywić. Firmy sięgnęły więc po zasoby z naszych szaf, stawiając na sprzedaż tego co już raz nam sprzedały, czyli rzeczy używanych. Nawet niewielka marża miałaby szansę stać się łakomym kąskiem, jeżeli weźmiemy pod uwagę jak gigantyczne obroty re-commerce jest w stanie generować. Póki co handel nie rezygnuje jeszcze z dawnych przyzwyczajeń i media pełne są reklam, "5. produkt - 90 proc. taniej", lub "3 produkt za grosz". Oznacza to, że promowana przez lata idea "kup więcej" nieważne czy potrzebujesz, wyrzucisz lub zmarnujesz nadal ma swoich zwolenników.

W 2019 roku rynek używanej odzieży wart był już 28 miliardów dolarów. W 2024 jego wartość ma osiągnąć poziom 64 miliardów dolarów. Jak szacują analitycy, jego rozmiar w 2029 roku ma dwukrotnie przekroczyć wielkość rynku fast fashion. Sprzyjać mu będą nie tylko trendy proklimatyczne, ale także niepewność związana z obecną sytuacją ekonomiczną.

- Wielu gigantów modowych korzysta z popularności mody second-hand, jednak mam wrażenie, że czasami jest w tym więcej greenwashingu czy wyrachowanej kalkulacji niż prawdziwej troski o planetę. Spodziewam się niestety, że re-commerce nie będzie mieć pozytywnego wpływu na kraje trzeciego świata, gdzie branża fast-fashion produkuje gros swoich kolekcji. Amerykańskie koncerny prawdopodobnie wrócą z produkcją na swoje terytorium bardziej z powodów politycznych oraz troski o własnych obywateli, którzy jako społeczeństwo ubożeją - mówi Krzysztof Nowicki, CEO & Founder Live.Market.

Na fali zainteresowania modą vintage produkty z drugiej zaczynają zbliżać się cenami do tych jeszcze nieużywanych. Z tego powodu platformy re-commerce mają już więc najwięksi: Zalando, H&M, które zainwestowało w Sellpy. Na rynek second handów łaskawym okiem patrzą też marki luksusowe. W związku z tym np. Burberry nawiązało współpracę z firmą My Wardrobe HQ, która specjalizuje się w wypożyczaniu odzieży luksusowych brandów. My Wardrobe HQ sprzedaje również używane rzeczy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.